שאלת תם: מה האיסור בכיבוי חשמל בשבת?
את"ל שסגירת מעגל היא בונה - אה"נ שפתיחתו היא סותר.
אבל לשיטת רבים מהפוסקים שלא קיבלו את איסור "בונה" - איזה איסור יכול להיות בכיבוי?
והנה בכיבוי נורת-להט וכיו"ב - יש מקום לדמותה ל"מכבה גחלת של מתכת" שאסור מדרבנן, אך גם בזה יש לדון: האם האיסור דרבנן בכיבוי גחלת של מתכת הוא דווקא בכיבוי במים וכיו"ב, או שאסרו אף להוציא את הברזל מן האש כדי שהוא יפסיק להתחמם?
ועכ"פ בשאר כיבויים, כגון כיבוי מאוורר - איזה סרך מלאכה יש בזה?
ומסתמא כבר הילכו בשאלה זו נמושות לרוב, ואשמח למ"מ בסוגיא זו.
(כמובן השאלה נשאלה מתוך ההנחה שאין פסיק-רישיה של ניצוצות-האסורים, ואכמ"ל, או עכ"פ היה ראוי להתיר לכבות ע"י גוי, שהרי מותר לומר לגוי לעשות דבר שיש בו פסיק-רישיה של מלאכה)