טעו וקראו בשבת חוה"מ את הקריאה של יו"ט (בסוכות)
פורסם: א' אפריל 19, 2020 11:31 pm
את המעשה הבא שמעתי מאדם שהיה נוכח במקום.
בביהכ"נ פלוני, שכחו הגבאים לגלול את ספר התורה לקראת שבת חוה"מ סוכות, והוא נשאר על הקריאה של יו"ט. (כנראה את הקריאה של ימי חוה"מ קראו מהספר השני שמשמש כמפטיר.) הבעל קורא היה אדם שיודע את כל הקריאות ואינו מכין מראש. הוא פתח את הספר ומצאו אוחז ב"שור או כשב" (אמור) והניח שזה מה שאמורים לקרוא. הכהן עלה וברך, והקורא קרא. המתפללים הנבוכים דפדפו בסידוריהם אנה ואנה, ורק לקראת סוף הקריאה של הכהן נגשו ושאלו - מדוע לא קוראים בפרשת כי תשא?
כשהתבררה הטעות, הם הניחו לכהן לברך ברכה אחרונה על הקריאה, גללו את הספר לכי תשא, העלו שוב את הכהן, שברך שוב, והעלו אחריו עוד שישה קרואים. ונשאלת השאלה, האם הם עשו כדין?
לכאורה יש כאן טעות ממ"נ, כי איך אפשר שגם מברכים ברכה אחרונה על הקריאה הזו, וגם מתחילים שוב את הז' קרואים מהכהן. אם כי השאלה היא, מה כן היה צריך לעשות.
בביהכ"נ פלוני, שכחו הגבאים לגלול את ספר התורה לקראת שבת חוה"מ סוכות, והוא נשאר על הקריאה של יו"ט. (כנראה את הקריאה של ימי חוה"מ קראו מהספר השני שמשמש כמפטיר.) הבעל קורא היה אדם שיודע את כל הקריאות ואינו מכין מראש. הוא פתח את הספר ומצאו אוחז ב"שור או כשב" (אמור) והניח שזה מה שאמורים לקרוא. הכהן עלה וברך, והקורא קרא. המתפללים הנבוכים דפדפו בסידוריהם אנה ואנה, ורק לקראת סוף הקריאה של הכהן נגשו ושאלו - מדוע לא קוראים בפרשת כי תשא?
כשהתבררה הטעות, הם הניחו לכהן לברך ברכה אחרונה על הקריאה, גללו את הספר לכי תשא, העלו שוב את הכהן, שברך שוב, והעלו אחריו עוד שישה קרואים. ונשאלת השאלה, האם הם עשו כדין?
לכאורה יש כאן טעות ממ"נ, כי איך אפשר שגם מברכים ברכה אחרונה על הקריאה הזו, וגם מתחילים שוב את הז' קרואים מהכהן. אם כי השאלה היא, מה כן היה צריך לעשות.