עושה חדשות כתב:דהיינו כאשר אין מנין ואעפ"כ אמר אחד "ברכו" וענו האחרים ברוך ה' המבורך וכו',
או כאשר יש מנין ואמרו 'ברכו' במקום שאין דין לאומרו. (והאם זה בהכרח אותו נידון).
עושה חדשות כתב:יש"כ.
מקורות נוספים;
לבוש סי' קלה ס"ז, ומשנ"ב שם סקכ"א.
ומאידך - שו"ת בנין שלמה שבת סי' כ, משנ"ב נה-סב.
חוקר חובב כתב: . . שמעתי מעשה שהיה בישיבה חשובה, שנתנו בה לאורח לגשת לתפילת מנחה, ובסוף התפילה אמר ברכו... חלק מהקהל ענה וחלק לא. ובפשיטות היה נ"ל שצריך לענות, שהרי יש כאן מנין רק אין סיבה לומר. וצ"ע.
עושה חדשות כתב: . . כאשר יש מנין ואמרו 'ברכו' במקום שאין דין לאומרו . .
חוקר חובב כתב:עושה חדשות כתב:יש"כ.
שמעתי מעשה שהיה בישיבה חשובה, שנתנו בה לאורח לגשת לתפילת מנחה, ובסוף התפילה אמר ברכו... חלק מהקהל ענה וחלק לא. ובפשיטות היה נ"ל שצריך לענות, שהרי יש כאן מנין רק אין סיבה לומר. וצ"ע.
עושה חדשות כתב:דהיינו כאשר אין מנין ואעפ"כ אמר אחד "ברכו" וענו האחרים ברוך ה' המבורך וכו',
או כאשר יש מנין ואמרו 'ברכו' במקום שאין דין לאומרו. (והאם זה בהכרח אותו נידון).
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 220 אורחים