שבענו מטובך כתב:וגם אין כאן תירוץ לענין שדה לבן.
בענין הא דבעינן שישים לבכורים הקו' ידועות, חדא, דהרי הכמות של מ' סאה היא עצומה ביותר ומדן ועד באר שבע היו צריכין לשאת משא עד בלי די, ומה יעשו שבט אשר אשר טבל בשמן רגלו עי' מנחות פ"ה אם ירצה להביא ביכורים מזיתים ועוד כיו"ב עי' שלהי כתובות, ועוד דאין רמז ליותר מאשר הסל והטנא שהביאו, ועוד למה הוצרכו לזה עי' חו"ב באורך מה שהקשה, ומחוורתא דמילתא שיש ללמוד מזה, {עי' אדרת אליהו. ושנות אליהו, וביאורו ז"ל לירו' פאה}, דהא דתנן כורך עליה גמי היינו על תאנה אחת ויחידה וכפשטא דמתני', {ודומיא דבכור דסמיך ליה בקרח}, אח"כ אמרו חכמים שיהיה ג"כ תוספת לביכורים ויביא עוד נ"ט תאנים ממה שיש בשדהו, ויצרפם בסל, ואין שישים זה כשאר שישים דעלמא, אלא שיוסיף עוד עד שבס"ה יהיה לו שישים, ונתבאר במק"א.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 109 אורחים