יואל שילה כתב:ה'יראת שמים' הנדרשת מסופרי סת"ם היא כדי שנהיה בטוחים שלא עשה פסול נסתר ולא דיווח עליו, ואין זה כי יש תנאי מסתורי של 'ירא שמים', אלא מסיבה פרקטית שהתפילין לא יהיו פסולים.
'כתב יפה' הוא מדין זה א-לי ואנוהו, ואיננו דין בדיני כשרות הכתב אלא בגדרי נוי מצוה.
יואל שילה כתב:ה'יראת שמים' הנדרשת מסופרי סת"ם היא כדי שנהיה בטוחים שלא עשה פסול נסתר ולא דיווח עליו, ואין זה כי יש תנאי מסתורי של 'ירא שמים', אלא מסיבה פרקטית שהתפילין לא יהיו פסולים.
'כתב יפה' הוא מדין זה א-לי ואנוהו, ואיננו דין בדיני כשרות הכתב אלא בגדרי נוי מצוה.
ארזי הלבנון כתב:יואל שילה כתב:ה'יראת שמים' הנדרשת מסופרי סת"ם היא כדי שנהיה בטוחים שלא עשה פסול נסתר ולא דיווח עליו, ואין זה כי יש תנאי מסתורי של 'ירא שמים', אלא מסיבה פרקטית שהתפילין לא יהיו פסולים.
'כתב יפה' הוא מדין זה א-לי ואנוהו, ואיננו דין בדיני כשרות הכתב אלא בגדרי נוי מצוה.
איני בקיא בדינים, אך אשאל יותר מזה - לפי דבריך, אם יש סופר, ואפילו שאינו שומר תו"מ כלל, אלא שבקי במלאכה היטב, ולו יצוייר שיש עליו פיקוח צמוד כך שהספר נכתב כשורה - יהיה כשר לכתחילה?
ארזי הלבנון כתב:יואל שילה כתב:ה'יראת שמים' הנדרשת מסופרי סת"ם היא כדי שנהיה בטוחים שלא עשה פסול נסתר ולא דיווח עליו, ואין זה כי יש תנאי מסתורי של 'ירא שמים', אלא מסיבה פרקטית שהתפילין לא יהיו פסולים.
'כתב יפה' הוא מדין זה א-לי ואנוהו, ואיננו דין בדיני כשרות הכתב אלא בגדרי נוי מצוה.
כך חשבתי גם אני מסברא. האם יש מי שכתב זאת?
צריך לדקדק בחסרות ויתרות, שאם חסר או יתר אות אחת פסולים, ונמצאו המניחים אותם מברכים בכל יום ברכה לבטלה, וגם שרוי בכל יום בלא מצות תפילין ונמצא עונש הסופר מרובה. לכן צריך להיות מאוד ירא שמים וחרד לדבר השם, המתעסק בכתיבת תפילין ותיקונן
גימפעל כתב:פעם ראיתי בספר 'בצלו חמדתי' על הגאון מטשעבין זצ"ל שלא רצה לקחת כתב יותר יפה מסופר שהתלבש בלבוש מודרני.
לענין כתב:
ארזי הלבנון כתב:לענין כתב:
ובלשה"ק?
איש גלילי כתב:ארזי הלבנון כתב:לענין כתב:
ובלשה"ק?
תרגום מילולי לא כל כך יעזור כאן.
המשמעות היא (בערך): אתה מניח את התפילין המגושמות.
ארזי הלבנון כתב:לענין כתב:
ובלשה"ק?
ואגב, אשמח דרך ליצירת קשר עם החכם המכונה יואל שילה (אין דרך לשלוח לו הודעה פרטית)
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 427 אורחים