אוצר החכמה כתב:נכון. ובאמת יש גם דעות אחרות בעניין. אבל לעשות מכל ישראל שמקפידים בזה, ע"פ רבותינו כולם, אידיוטים שהולכים בחולצות קצרות בקוטב כי סבא שלהם גר במדבר זה מרגיז.
יתן חן כתב:אוצר החכמה כתב:נכון. ובאמת יש גם דעות אחרות בעניין. אבל לעשות מכל ישראל שמקפידים בזה, ע"פ רבותינו כולם, אידיוטים שהולכים בחולצות קצרות בקוטב כי סבא שלהם גר במדבר זה מרגיז.
זה לא רק מרגיז, זה אפיקורסות.
יתן חן כתב:אוצר החכמה כתב:נכון. ובאמת יש גם דעות אחרות בעניין. אבל לעשות מכל ישראל שמקפידים בזה, ע"פ רבותינו כולם, אידיוטים שהולכים בחולצות קצרות בקוטב כי סבא שלהם גר במדבר זה מרגיז.
זה לא רק מרגיז, זה אפיקורסות.
הורודנאי כתב:יתן חן כתב:אוצר החכמה כתב:נכון. ובאמת יש גם דעות אחרות בעניין. אבל לעשות מכל ישראל שמקפידים בזה, ע"פ רבותינו כולם, אידיוטים שהולכים בחולצות קצרות בקוטב כי סבא שלהם גר במדבר זה מרגיז.
זה לא רק מרגיז, זה אפיקורסות.
איפה זה מתנגש עם י"ג עיקרים?
גל גל כתב:קבוצה שניה שכוללת את הלבוש (יו''ד שם), הבן איש חי (בהעלותך שנה שנייה), הרב עובדיה (יחווה דעת ו, מח) טענו, שגם אם מדובר בטעות כתיב: ''כיוון שהדבר יצא מפי המלך הוא מרן הבית יוסף'' - אין להקל בדבר, ואסור לאכול דג בחלב, וכך נוהגים קהילות הספרדים. אמנם, במידה ובישלו בטעות חלב עם דג, אז בדיעבד מותר לאכולו (וחמאה בדג יש מקילים לכתחילה )
עזריאל ברגר כתב:הורודנאי כתב:יתן חן כתב:אוצר החכמה כתב:נכון. ובאמת יש גם דעות אחרות בעניין. אבל לעשות מכל ישראל שמקפידים בזה, ע"פ רבותינו כולם, אידיוטים שהולכים בחולצות קצרות בקוטב כי סבא שלהם גר במדבר זה מרגיז.
זה לא רק מרגיז, זה אפיקורסות.
איפה זה מתנגש עם י"ג עיקרים?
אפיקורסות (אפקירותא) בלשון חז"ל = עזות פנים.
חכמת המסכן כתב: אינם רלוונטיים בימינו (כגון קטניות בפסח וכדו')
את פתח לו כתב:חכמת המסכן כתב: אינם רלוונטיים בימינו (כגון קטניות בפסח וכדו')
מדוע קטניות לא רלוונטי בזמנינו?
חכמת המסכן כתב:את פתח לו כתב:חכמת המסכן כתב: אינם רלוונטיים בימינו (כגון קטניות בפסח וכדו')
מדוע קטניות לא רלוונטי בזמנינו?
לפי דעת הפר"ח וכן כתב הטור בטעם האוסרים (אם כי חלק עליהם) הטעם הוא משום שבעבר הם היו גדלים בשדות קרובות וכן היו נארזים באותם שקים אמנם מצינו דעות בראשונים שהאיסור הוא משום דדמי לחמץ וטעם זה שייך גם בימינו
את פתח לו כתב:חכמת המסכן כתב:את פתח לו כתב:חכמת המסכן כתב: אינם רלוונטיים בימינו (כגון קטניות בפסח וכדו')
מדוע קטניות לא רלוונטי בזמנינו?
לפי דעת הפר"ח וכן כתב הטור בטעם האוסרים (אם כי חלק עליהם) הטעם הוא משום שבעבר הם היו גדלים בשדות קרובות וכן היו נארזים באותם שקים אמנם מצינו דעות בראשונים שהאיסור הוא משום דדמי לחמץ וטעם זה שייך גם בימינו
גם בזמנינו באורז למשל יש בעיה חמורה שהדבר נארז בבתי אריזה שהם גם של חיטה ויכול להשתרבב גרעיני חיטה לאורז (כך שמעתי שבאורז יש בעיה חמורה)
אוצר החכמה כתב:נכון. ובאמת יש גם דעות אחרות בעניין. אבל לעשות מכל ישראל שמקפידים בזה, ע"פ רבותינו כולם, אידיוטים שהולכים בחולצות קצרות בקוטב כי סבא שלהם גר במדבר זה מרגיז.
חכמת המסכן כתב:יש מקום באופן כללי לשקול על האיסור בכל מיני סוגיות שכבר אינם רלוונטיים בימינו (כגון קטניות בפסח וכדו')
את פתח לו כתב:גם בזמנינו באורז למשל יש בעיה חמורה שהדבר נארז בבתי אריזה שהם גם של חיטה ויכול להשתרבב גרעיני חיטה לאורז (כך שמעתי שבאורז יש בעיה חמורה)
את פתח לו כתב:אוצר החכמה כתב:נכון. ובאמת יש גם דעות אחרות בעניין. אבל לעשות מכל ישראל שמקפידים בזה, ע"פ רבותינו כולם, אידיוטים שהולכים בחולצות קצרות בקוטב כי סבא שלהם גר במדבר זה מרגיז.
ולעשות מהשו''ע אידיוט ח''ו זה ממש המבזה וכו' אין רפואה וכו' רח''ל
עובר ושב כתב:את פתח לו כתב:גם בזמנינו באורז למשל יש בעיה חמורה שהדבר נארז בבתי אריזה שהם גם של חיטה ויכול להשתרבב גרעיני חיטה לאורז (כך שמעתי שבאורז יש בעיה חמורה)
יש בעיות גם בזמננו, אבל יש גם פתרונות - יש הכשרים מעולים והשגחה קפדנית.
אוצר החכמה כתב:את פתח לו כתב:אוצר החכמה כתב:נכון. ובאמת יש גם דעות אחרות בעניין. אבל לעשות מכל ישראל שמקפידים בזה, ע"פ רבותינו כולם, אידיוטים שהולכים בחולצות קצרות בקוטב כי סבא שלהם גר במדבר זה מרגיז.
ולעשות מהשו''ע אידיוט ח''ו זה ממש המבזה וכו' אין רפואה וכו' רח''ל
לעיל הסברתי שלדעתי זה תקלה ולא ח"ו זדון אז אפשר להיות יותר עדינים.
חכמת המסכן כתב:יש מקום באופן כללי לשקול על האיסור בכל מיני סוגיות שכבר אינם רלוונטיים בימינו (כגון קטניות בפסח וכדו') אכן ודאי שהסמכות להתיר דברים כאלו לא ניתנת לכותב הנכבד כי אם לפוסקי ההלכה הגדולים וכ"ש כאשר יש לנו את ניסיון העבר כאשר התנועה הרפורמית החלה את דרכה משינויים לגיטימיים (כגון ביטול היקום פורקן)
אוצר החכמה כתב:ואם גם כך סבור הרב שילה, למה רוצה הרב יואל שילה להתיר היום? כי נשתנו הטבעים ולא בגלל שהוברר שלא הזיק. ואם כן מאן יימר שלא ישתנו מחר לצד אחר ויחזור דבר לקלקולו?
וּמִלַּת 'אֶפִּיקוֹרוֹס' הִיא אֲרָמִית, עִנְיָנָהּ מִי שֶׁמַּפְקִיר וּמְבַזֶּה אֶת הַתּוֹרָה אוֹ לוֹמְדֶיהָ. וּלְפִיכָךְ קוֹרִין בְּזֶה הַשֵּׁם כֹּל שֶׁאֵינוֹ מַאֲמִין בִּיסוֹדֵי הַתּוֹרָה, אוֹ מִי שֶׁמְּבַזֶּה הַחֲכָמִים, אוֹ אֵיזֶה תַּלְמִיד חָכָם שֶׁיִּהְיֶה, אוֹ רַבּוֹ. (הקדמת הרמב"ם לפרק חלק)הורודנאי כתב:איפה זה מתנגש עם י"ג עיקרים?
אוצר החכמה כתב:איך אתה יכול לומר אין שום הגיון כנגד סתימת כל הפוסקים ומנהג כל ישראל?
אוצר החכמה כתב:הרפואות בתלמוד עיקר כוונתם על פנימיות הדברים כמו שהארכנו איפה? פה בפורום בנושא הזה.
אמר ליה רב הונא לרבה בריה: מאי טעמא לא שכיחת קמיה דרב חסדא דמחדדן שמעתיה? אמר ליה: מאי איזיל לגביה? דכי אזילנא לגביה מותיב לי במילי דעלמא. אמר לי: מאן דעייל לבית הכסא לא ליתיב בהדיא, ולא ליטרח טפי. דהאי כרכשתא אתלת שיני יתיב, דילמא משתמטא שיני דכרכשתא ואתי לידי סכנה. אמר ליה: הוא עסיק בחיי דברייתא ואת אמרת במילי דעלמא? כל שכן, זיל לגביה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 414 אורחים