כתב הרמב"ם בהלכות תשובה פ' ג, הל' יא:
"העושה עבירות ביד רמה כיהויקים בין שעשה קלות בין שעשה חמורות אין לו חלק לעולם הבא וזהו הנקרא מגלה פנים בתורה מפני שהעיז מצחו וגילה פניו ולא בוש מדברי תורה".
ובהלכות מלכים פ' יא, הל' ג:
וכל המוסיף או גרע או שגילה פנים בתורה והוציא הדברים של מצוות מפשוטן, הרי זה בודאי רשע ואפיקירוס.
ולכאורה, מפשט הדברים משמעות ב' דברים אלו סותרים זה לזה, שכאן המשמעות היא לבטל, וכאן המשמעות היא להפוך את המצווה לאליגוריה?
ואשמח לדעת כבוד תורתכם.