ההוא דאמר כתב:לחדד את הדברים, כל הנידון כאן הוא על בית מלון.
על צימר יש מ[קצת?] הגדולים שחששו למזוזה. [ואחרי שקבעו, גם יש החוששים להורידה].
משה דוויק כתב:מאתר דין.
אין חיוב לקבוע מזוזה בחדרו שבמלון אפילו בארץ ישראל, אלא אם כן הוא דר שם שלושים יום, החילוק בין ארץ ישראל לחו”ל הוא רק לענין השוכר דירה באופן שהוא נוהג בה כבעל הבית ולא כאורח, שבארץ ישראל הוא חייב במזוזה מיד, ולא במלון שאינו אלא דירת עראי [אולם בעל בית המלון חייב לקבוע מזוזה בחדריו].
מקורות:
ראה שו”ת מהרש”ג ח”ב סי’ קכב, ושו”ת באר משה ח”ב סי’ פ"ו ושו”ת משנה הלכות ח”ד סי’ קל"ד [והקילו שם אפילו ביות מל’ יום], ושו”ת קנין תורה ח”ה סי’ קח, וראה בהרחבה בשדי חמד מערכת מ’ כלל קיח. על כן אם נמצא במלון יותר מחודש יקבע מזוזה ללא ברכה.
מאיר סובל כתב:שוכר פחות מל' יום או יותר, הלכות מפורשות. מאי שנא שכירות בית משכירות חדר במלון?
חיוב מזוזה בצימר ומלון - הרב יעקב אריאל והרב יהודה עמיחיבברכה המשולשת כתב:האם יש מר"מ על חיוב מזוזה על המתארח בבית מלון?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 366 אורחים