ויפח באפיו נשמת חיים. נפש חיונית מוכנת לקבל צלם אלהים כאמרו ונשמת שדי תבינם. מ''מ ויהי האדם לנפש חיה. היה עכ''ז חיה בלבד בלתי מדברת עד שנברא בצלם ודמות
ויפח באפיו נשמת חיים. נפש חיונית מוכנת לקבל צלם אלהים כאמרו ונשמת שדי תבינם. מ''מ ויהי האדם לנפש חיה. היה עכ''ז חיה בלבד בלתי מדברת עד שנברא בצלם ודמות
או אדם אשר היה כעיר פרא לימוד מדבר קל בלא דעת, אדם יולד ילמד עצמו להיות אדם חדש כסדר בני אדם ויכוין דרכו
רד"ק בראשית פרק ב פסוק ז
ויהי האדם לנפש חיה - כשאר בעלי חיים שמתנועעים והולכים על רגליהם בכח הנפש החיה תכף לצאתם, כן הוא הלך על רגליו מעת שנפח בו האל רוח חיים לא כמו התנוקות שנולדו אחרי כן, וזה כי בקומתו ובגדלותו נברא לשעתו כשאר ב"ח והצמחים; ועוד עילה אחרת, כי הנולד מן האדם אינו הולך על רגליו מיד שנולד לפי חולשת גופו מפני שנזון במעי אמו מדם הוסת שהוא יותר מעופש ולא כן שאר ב"ח שנזונין במעי אמם ממזון האם, לפיכך הם חזקים בעת לדתם והולכים על רגליהם מיד, ונפש אדם הראשון וכן נפש אשתו, כח החיות אשר בו יתנועעו היה ככח שאר ב"ח שוה בשוה לפיכך אמר לנפש חיה.
מענה איש כתב:מדברי הספורנו נראה לכאו' שבתחילת יצירתו האדם היה בדרגת חיה ורק לאחר מכן הועלה לדרגת אדםויפח באפיו נשמת חיים. נפש חיונית מוכנת לקבל צלם אלהים כאמרו ונשמת שדי תבינם. מ''מ ויהי האדם לנפש חיה. היה עכ''ז חיה בלבד בלתי מדברת עד שנברא בצלם ודמות
עץ תמר כתב:שמעתי מהגאון ר' יעקב חיים סופר שליט"א.
שביאר את הפס': "עיר פרא אדם יולד"
היינו שהאדם נולד כחמור קטן והוא צריך להוליד את האדם שבו ע"י מעשיו הטובים.
אשמח למי שיביא מקור הדברים.
http://www.otzar.org/wotzar/book.aspx?2 ... width=1382
כעת מצאתי באור יחזקאל
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 348 אורחים