עקביה כתב:שער הציון סימן רלח
(א) כתב בבאר היטב שאין לקרוא מקרא בלילה, ובפרי מגדים משמע דיכול לקרוא מקרא. ונראה דאפילו להמחמירין לית בזה אסורא, אלא שלכתחלה יותר טוב ללמוד מקרא ביום. ונובע דבר זה ממה דאיתא במדרש שהיה הקדוש ברוך הוא לומד עם משה מקרא ביום ומשנה בלילה:
קו ירוק כתב:ביומא מבואר שכה"ג בליל יום הכיפורים, אם אינו יודע לדרוש מקריאין לו במקרא.
אשי ישראל כתב:יישר כוח למגיבים ותודה רבה
א. רבי 'קו ירוק' הביא ראיה מהגמ' יומא בענין יוה"כ, ומכך התפתח דיון זעיר, אך אני ביקשתי שאם מדובר במקור מלפני 100 שנה ויותר אז שיהיה 'מפורש'. ראיות כגון זו שהביא 'קו ירוק' יש הרבה (ראו בשו"ת 'ים הגדול' ויבי"א שדנו בהם), אך אני מחפש מקור "מפורש" [או פוסק מ100 השנים האחרונים, אך אם זה רק "משמע" מדבריו]
ב. רבי 'ישראליק' הפנה למאמר של ר' שמואל ישמח בהאוצר, ושם יש רק סיכום הדעות באחרונים בענין קריאת מקרא אחרי חצות הלילה, ואין זה נוגע לנידון שאני מחפש.
שוב תודה רבה למגיבים ולמסייעים
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 247 אורחים