הודעהעל ידי יהודי טבעי » ד' אוקטובר 10, 2018 5:03 pm
הגר"ח על הרמב"ם כתב שיש שני חלקי כוונה, האחת כוונה שהוא עומד בתפילה לפני ה', וכוונה זו צריך בכל הברכות ומעכב, ואם לא חסר בדין תפילה.
ועוד יש כוונה של פירוש הדברים שהוא אומר ועל זה אמרו בגמרא שלכתחילה צריך בכל התפילה ואם לא לפחות באבות.
אבל בזה גופא יש להסתפק האם צריך לכוון פירוש המילים דייקא בשעה שאומר אותם, או שדי בכוונה כללית על תוכן ברכת אבות.
וראיתי כמה מחברים בני זמננו דנים בכך, ומביאים פסקים בשם פוסקי דורנו.
מצו"ב מאמר שערכתי בביאור הכוונה בברכת אבות
-
קבצים מצורפים
-
- כוונת ברכה ראשונה בשמונה עשרה.pdf
- (397.34 KiB) הורד 207 פעמים