גימפעל כתב:לא הבנתי, מה שונה מצית זה מכל מצית אחר.
אראל כתב:שאלה עלתה בבי מדרשא היום, הנה מישהו חידש פטנט 'מצית לכבוד שבת ויו"ט' מיוחד להדלקת נרות שבת ויו"ט, המצית פועל שע"י לחיצת כפתור נדלק האור [שלהבת קטן מאד שאינו נאחז בשום דבר רק ניצוץ היוצא ע"י אלקטרי], וכל זמן שלוחצים הכפתור דולק האש, וברגע שמסיר אצבעו מן הכפתר נכבה
עתה השאלה לאלו המחמירים שלא לכבות המצית אחר הדלקת הנרות [מחמת שקבלו שבת בהדלקה[ אם יש כאן שאלה להדליק עם מצית כזה בהדלקת נרות שבת, [וכן יתכן השאלה בהדלקת נרות יו"ט, שלוחץ הכפתור קודם זמן ואחזה עד אחר כניסת החג, אם מה שמסיר אצבעו מן הכפתור חשיב כיבוי או לא?
דוגמא מן המצית:
https://www.amazon.com/A-Judaica-Shabba ... B004IUW1VY
אתי שפיר כתב:אם יש בעי' בהסרת האצבע, נראה כי באמת יש כאן בעי', כי לכאורה להמשיך להחזיק את האצבע כדי שימשיך לדלוק, הרי זה כעושה בידיים ממש פעולה שידלק (כי לכאורה כל רגע שממשיך ללחוץ על הכפתור, הרי זה עשי' מחדש, ולא רק כהמשך אוטומטי מהלחיצה הראשונה)
יוסף חיים אוהב ציון כתב:א"כ מה היתרו של הרב סירוטה?
כמעיין המתגבר כתב:אתי שפיר כתב:אם יש בעי' בהסרת האצבע, נראה כי באמת יש כאן בעי', כי לכאורה להמשיך להחזיק את האצבע כדי שימשיך לדלוק, הרי זה כעושה בידיים ממש פעולה שידלק (כי לכאורה כל רגע שממשיך ללחוץ על הכפתור, הרי זה עשי' מחדש, ולא רק כהמשך אוטומטי מהלחיצה הראשונה)
אפשר ללחוץ פעם אחת ולעזוב, ואז כשמדליק זה מכח מה שלחץ קודם לכן ומאידך הוא לא ממשיך ללחוץ בזמן ההדלקה.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:היום דיברתי עם הגר"מ סירוטה ואמר לי שהיתרו כי קבלת השבת אינה בהדלקת האש [ציטוט לשונו].
פלוריש כתב:פעם שמעתי שיעור מהגרז"ן גולדברג ודן שם על אדם שלחץ בטעות בשבת על לחצן האור בחדר המדרגות, ומדובר בלחצן מסוג שהאור דולק כל עוד לוחצים וכבה כאשר מפסיקים ללחוץ. האם כל שניה שהוא ממשיך ללחוץ הוא עובר על מבעיר ולכן יעזוב, או שכרגע הוא פסיבי ואין לו היתר לעזוב את הלחצן עד מוצאי שבת?
(אני לא זוכר מה ענה ומסתמא גם את השאלה לא הבאתי במדויק. טמחילה)
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 167 אורחים