לענין כתב:כך נהג האר''י הקדוש.
נהניתי מהתמונה מאד, מפני שזמן רב אני מהרהר כיצד ניתן -פרקטית- לקיים הידור זה. ועדיין אני במבוכה לעניין ס''ת אשכנזי.
האר''י גופיה עמד לפניו תלמיד שהיה קורא בקול את התרגום [אולי סבר שאין מן הראוי להעמיד חומש בינו ובין הס''ת, אולי באופן מעשי היה זה קשה], וכן נוהגים האידנא במערת שמעון הצדיק.
השבוע נתעוררתי לדון כי הקורא בספר תורה שקיים בו מצות כתיבה, הרי שהקריאה גופה היא הידור במצות הכתיבה, וכלישנא דקרא 'ועתה כתבו לכם את השירה הזאת, ולמדה את בני ישראל שימה בפיהם'.
[כלפי מה שיש הסבורים כי ראוי שלא להחזיק ס''ת בבית פרטי, אציין לדברי ידידי ששאל בדבר זה את מרן הגרי''ש זיע''א, וענהו כי ליכא למיחש למידי. ידידי הנ''ל התחיל אז לכתוב ס''ת לעצמו].
ידידיה כתב:לענין כתב:כך נהג האר''י הקדוש.
א. יש לזכור כי רק מי שקורא בדקדוק ובטעמים נכלל במנהג הרידב"ז להוציא ס"ת במיוחד.
אמנם ראיתי מי שכתב שכשרוצה גם להגיה, מותר בכל אופן.
ב. לגבי להחזיק בבית, בעבר הובא כאן בפורום בשם הגר"ש אוירבך זצ"ל שמכך שצוותה התורה על כך, מוכרח שאין בעיה.
אוצר החכמה כתב:איני מבין את הדיון כאן.
מימות משה רבינו ועד שהותר לכתוב משום עת לעשות לה' הפרו תורתיך לא למדו תורה שבכתב אלא מתוך ספרי תורה (או חומשים היינו ס"ת שכל ספר בפנ"ע, שקדושתם קרובה לקדושת ס"ת כמבואר במגילה). וההיתר הוא מתוך הדחק.
ומי שהוא בקי בטעמים בעל-פה יקרא שנים מקרא ואחד תרגום מתוך הספר-תורה. וראיתי רבים וכן שלמים נוהגים אפילו אינם בקיאים לקרא בנגינה בעל-פה, מעמידים אחד המקרא לפניהם מתוך החומש והם קורין בספר-תורה.
ידידיה כתב:אוצר החכמה כתב:איני מבין את הדיון כאן.
מימות משה רבינו ועד שהותר לכתוב משום עת לעשות לה' הפרו תורתיך לא למדו תורה שבכתב אלא מתוך ספרי תורה (או חומשים היינו ס"ת שכל ספר בפנ"ע, שקדושתם קרובה לקדושת ס"ת כמבואר במגילה). וההיתר הוא מתוך הדחק.
מאז שהותרה הכתיבה, נזהרים בכבוד ס"ת ולא מוציאים לשם לימוד סתם
אוצר החכמה כתב:ידידיה כתב:אוצר החכמה כתב:איני מבין את הדיון כאן.
מימות משה רבינו ועד שהותר לכתוב משום עת לעשות לה' הפרו תורתיך לא למדו תורה שבכתב אלא מתוך ספרי תורה (או חומשים היינו ס"ת שכל ספר בפנ"ע, שקדושתם קרובה לקדושת ס"ת כמבואר במגילה). וההיתר הוא מתוך הדחק.
מאז שהותרה הכתיבה, נזהרים בכבוד ס"ת ולא מוציאים לשם לימוד סתם
לא. ולהיפך.
וכמו שהביאו.
אוצר החכמה כתב:ידידיה כתב:אוצר החכמה כתב:איני מבין את הדיון כאן.
מימות משה רבינו ועד שהותר לכתוב משום עת לעשות לה' הפרו תורתיך לא למדו תורה שבכתב אלא מתוך ספרי תורה (או חומשים היינו ס"ת שכל ספר בפנ"ע, שקדושתם קרובה לקדושת ס"ת כמבואר במגילה). וההיתר הוא מתוך הדחק.
מאז שהותרה הכתיבה, נזהרים בכבוד ס"ת ולא מוציאים לשם לימוד סתם
לא. ולהיפך.
וכמו שהביאו.
לענין כתב:שבענו - מדהים!!!
[ליקטת את זה לכבודנו, או שמא היה זה עמך בכתובים? אם כצד קמא, אנו מחזיקים לך טובה גדולה, ואם כבתרא, הרי שמסתמא יש באוצרותיך עוד דברי חכמה]
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 72 אורחים