דניאל כתב:כוונת מר לנידון אם שאלה בשדים מקרי כישוף? למה זה קשור?
דניאל כתב:טוב, השאלה למה קוראים 'קשור'.
אני לא מצאתי ברדב"ז שם תשובה לשאלתי אם כת"ר הצליח להפיק משם מענה אל נא ימנע טוב.
דניאל כתב:מפני מה אין בלחשים וסגולות שבגמרא משום כישוף (לא דרכי האמורי)? בזכרוני שיש על זה דברים מפורשים. אודה למ"מ וגם לסברות.
אתה נוגע בבעיה שמפריעה לי.יאיר כתב:ואילו הלחשים בגמ' כנראה נעשים ע"י כוחות הקדושה אך לכה"פ ודאי לא ע"י כוחות טומאה ודו"ק וד"ל וק"ל.
נשאר לעכל את הרעיון הקשה לעיכול שיש כשפים טובים המותרים ויש כשפים רעים האסורים ואין חילוק ביניהם אלא שזה ידוע ליודעים שעושה פעולתו ע"י כוחות הטוב וזה עושה פעולתו ע"י כוחות השחור.יאיר כתב:זה שכישוף נעשה ע"י טומאה זה א"א להתווכח,
זה שחז"ל לא כתבו לחשים שנעשים ע"י טומאה זה גם א"א להתווכח
מה נשאר?
(נשאר רק להבין מהם בדיוק לחשים אלו)
רטין אמגושא ולא ידע מאי קאמר (סוטה כב.)החושב כתב:בפשטות היה נראה שאדם שאומר מילים מסוימות ללא שום כוונה והכנה וכמעשה קוף בעלמא, לא מסתבר כלל שיצליח להפעיל כח כזה או אחר. וממילא אין זה כישוף.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 420 אורחים