עמוד 1 מתוך 1
בל יראה ולא יראה
פורסם: ד' מרץ 14, 2018 10:06 am
על ידי דרך ישרה
כיצד מ'לא' יראה ו'לא' ימצא נהיה 'בל' יראה ו'בל' ימצא?
Re: בל יראה ולא יראה
פורסם: ד' מרץ 14, 2018 10:33 am
על ידי סגי נהור
כפי שנהיה מלא תשחית - בל תשחית
מלא תאחר - בל תאחר
מלא תלין - בל תלין...
להמשיך?
Re: בל יראה ולא יראה
פורסם: ד' מרץ 14, 2018 10:41 am
על ידי דרך ישרה
אני אמשיך: בל תוסיף, בל תגרע...
אבל מה זה עוזר לנו? להגדיל את השאלה? אדרבה, מה באמת ההסבר לכל זה?
Re: בל יראה ולא יראה
פורסם: ד' מרץ 14, 2018 10:48 am
על ידי סגי נהור
אני לא חושב שזה מגדיל את השאלה כשרואים שכך היא לשון חז"ל בכל מקום. לעצם הענין ראה גם
כאן.
Re: בל יראה ולא יראה
פורסם: ד' מרץ 14, 2018 10:59 am
על ידי סגי נהור
ודרך אגב אעיר כאן (כדי שלא להקפיץ את האשכול ההוא) על המובא שם בשד"ח על דברי הגמרא "כל הכובש שכר שכיר עובר בה' שמות הללו ועשה, משום בל תעשוק את רעך ומשום בל תגזול ומשום בל תעשוק שכיר עני ומשום בל תלין כו' ומשום לא תבא עליו השמש", והביא על זה בשד"ח "בכולהו נקט בל חוץ מלא תבא עליו השמש נקט לישנא דקרא", שלכאורה פלא קצת על הדברים, שכפשוט לא תבא עליו השמש אינו כשאר הלאווין המנויים שם, שהרי לא האדם הוא שלא יבוא אלא השמש...
Re: בל יראה ולא יראה
פורסם: ד' מרץ 14, 2018 12:14 pm
על ידי דרך ישרה
סגי נהור כתב:ודרך אגב אעיר כאן (כדי שלא להקפיץ את האשכול ההוא) על המובא שם בשד"ח על דברי הגמרא "כל הכובש שכר שכיר עובר בה' שמות הללו ועשה, משום בל תעשוק את רעך ומשום בל תגזול ומשום בל תעשוק שכיר עני ומשום בל תלין כו' ומשום לא תבא עליו השמש", והביא על זה בשד"ח "בכולהו נקט בל חוץ מלא תבא עליו השמש נקט לישנא דקרא", שלכאורה פלא קצת על הדברים, שכפשוט לא תבא עליו השמש אינו כשאר הלאווין המנויים שם, שהרי לא האדם הוא שלא יבוא אלא השמש...
אכן כך כתב ב'מי באר' המצויין באשכול ההוא
Re: בל יראה ולא יראה
פורסם: א' מרץ 07, 2021 3:29 pm
על ידי באר בשדה
קובץ העו"ב (אהלי־תורה)
גל' א'קצג (ש"פ תשא - פרה) ע' 38-9.
Re: בל יראה ולא יראה
פורסם: א' מרץ 07, 2021 4:13 pm
על ידי גל של אגוזים
ייש"כ - מאד מעניין מה שהובא שם משמ"ק תמורה דף ו'