מנין כתב:הרעיון הוא להאיר את בית הכנסת כדי שיוכלו להתפלל וללמוד - וצדקה זו מנדבים לעילוי נשמת המת.
דיוניםבהלכה כתב:ולשיטתכם האם ענין לימוד משניות וכדו' שפיר מובן, במה שאני לטובת הזולת שאינו אב או אם? מה זה שייך לו? הרי הוא חפשי מן המצוות - ובכלל מה כל הענין בינינו למתים - בשלמא ברא מזכה אבא אפשר להבין קצת - אבל ענין לימוד ועשיית זכותים עבור מתים באיזה חברה חשמל עולה המצוות להם - נא לבאר הענין
דיוניםבהלכה כתב:ולשיטתכם האם ענין לימוד משניות וכדו' שפיר מובן במה שאני לטובת הזולת שאינו אב או אם מה זה שייך לו האם הוא חפשי מן המצוות - בכלל מה כל הענין בינינו למתים - בשלמא ברא מזכה אבא אפשר להבין קצת - אבל ענין לימוד ועשיית זכותים עבור מתים באיזה חברה חשמל עולה המצוות להם - נא לבאר הענין
אמת קנה כתב: לרבינו בחיי ז"ל בביאורו לתורה (שמות כ"ה ל"ז) שכתב: "וידוע כי הנשמה נהנית בהדלקת הנרות והיא מתהלכת בעדוני ההוד והשמחה ומתפשטת ומתרחבת מתוך הנאת האור מפני שהיא חתיכת אור חצובה באור השכל, ומהטעם הזה נמשכת אחר האור שהוא מינה, אע"פ שהאור הוא אור גופני והנשמה אור רוחני זך ופשוט, ועל כן המשילה הקב"ה לנר הוא שאמר נר ה' נשמת אדם" ע"ש.
.
מנין כתב:אמת קנה כתב: לרבינו בחיי ז"ל בביאורו לתורה (שמות כ"ה ל"ז) שכתב: "וידוע כי הנשמה נהנית בהדלקת הנרות והיא מתהלכת בעדוני ההוד והשמחה ומתפשטת ומתרחבת מתוך הנאת האור מפני שהיא חתיכת אור חצובה באור השכל, ומהטעם הזה נמשכת אחר האור שהוא מינה, אע"פ שהאור הוא אור גופני והנשמה אור רוחני זך ופשוט, ועל כן המשילה הקב"ה לנר הוא שאמר נר ה' נשמת אדם" ע"ש.
.
עיין שם, רבינו בחיי מדבר על נשמת אדם חי כמובן, שנהנה מאור.
הצעיר באלפי כתב:מנין כתב:אמת קנה כתב: לרבינו בחיי ז"ל בביאורו לתורה (שמות כ"ה ל"ז) שכתב: "וידוע כי הנשמה נהנית בהדלקת הנרות והיא מתהלכת בעדוני ההוד והשמחה ומתפשטת ומתרחבת מתוך הנאת האור מפני שהיא חתיכת אור חצובה באור השכל, ומהטעם הזה נמשכת אחר האור שהוא מינה, אע"פ שהאור הוא אור גופני והנשמה אור רוחני זך ופשוט, ועל כן המשילה הקב"ה לנר הוא שאמר נר ה' נשמת אדם" ע"ש.
.
עיין שם, רבינו בחיי מדבר על נשמת אדם חי כמובן, שנהנה מאור.
'התורה לשמה' מעתיקו על אדם שנפטר לעולמו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: שמואל דוד ו־ 132 אורחים