התקשיתי לאחרונה בשאלה שמסתבר שכבר נידונה.
התורה בפרשת נח כותבת את תאריך ירידת המבול 'בחדש השני בשבעה עשר יום לחדש', ורש"י מביא מחלוקת אם זה חשוון או אייר, וכן בהמשך מוזכרים כל העת מניין הימים והחודשים, וכן במקומות נוספים בחומש בראשית ובמדרשיו שניתנו בהם תאריכים,
ואני תמה, מה הפשט בימים והחודשים הללו? מישהו החליט אז על עיבור חודשים ושנים?
הרי לכאורה מבלי שישב מישהו ויחליט על כל חודש מתי הוא יתחיל ואם השנה תהיה מעוברת אם לאו, לא ניתן כלל למנות לחודשי הלבנה כפי שאנו מונים, שהרי אם לא מעברים חודשים ושנים הרי החודשים זזים ע"פ כל השנה וא"כ אזי לא נכון לקרא להם 'ראשון' 'שני' שהרי הם לא קשורים לשנת החמה, א"כ צריך לומר שמישהו 'טיפל' בזה וקבע כל שנה האם תהיה מעוברת או לא?
מילא אצל האבות ניתן אולי לומר שכיון שקיימו את כל התורה קידשו גם את הלבנה ועיברו שנים, אבל מה היה לפני כן?