מביט ומבין כתב:תודה.
אם זה רק מצד עשה דוחה לכאורה לא יוכל ללכת לברז
הגרח כתב:נראה משאלת מר שעל לוי פשיטא ליה לאיסור ולא היא שהגריש אף בזו הורה להקל
יבנה כתב: ובהערה כתב שאין להתיר מצד עשה דוחה ל"ת כיון שאינו מקיים העשה בעת שעושה האיסור.
אמנם סברתו תמוה שהרי עינינו רואים הרבה שמכוונים, ואיך מתיר באופן גורף לעבור לפני כולם. גם לא פירש מנין שאין איסור להפסיק לשכינה לצורך מצוה, שמצד הסברא אינו מוכרח כלל.
וע"ע בפסקי תשובות קב ג וקכח יט שהביא כמה מתירים לצורך דבר מצוה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 144 אורחים