נהר שלום כתב:שו"ע: "המוצא כלים ועליהם צורות חמה או לבנה או דרקון והוא דומה לנחש ויש כמין סנפירין בין פרק חוליות שבצואר אם הכלים מכובדים אסורים שודאי נעשו לשם אלילים ואם הם מבוזים מותרים שלא נעשו אלא לנוי"
פשוט שכלי חד פעמי מבוזה.
עקביה כתב:אין כיום חשד ואין סיבה להימנע מלהשתמש בזה.
נהר שלום כתב:שו"ע: "המוצא כלים ועליהם צורות חמה או לבנה או דרקון והוא דומה לנחש ויש כמין סנפירין בין פרק חוליות שבצואר אם הכלים מכובדים אסורים שודאי נעשו לשם אלילים ואם הם מבוזים מותרים שלא נעשו אלא לנוי"
פשוט שכלי חד פעמי מבוזה.
הוה אמינא כתב:מהיכי תיתי שזה שמש? מה פתאום החליטו לעשות שמש בדיוק על תות בננה?
שערי חכמה כתב:ועוד יתכן שהוא בגדר ציור של רבים שאין בו חשדא כמ"ש הרמ"א (יו"ד שם), ועי' ש"ך וביאור הגר"א שם.
שערי חכמה כתב:הוה אמינא כתב:מהיכי תיתי שזה שמש? מה פתאום החליטו לעשות שמש בדיוק על תות בננה?
מי שהולך כמו ברווז, מגעגע כמו ברווז, ונראה כמו ברווז - הוא ברווז.
הוה אמינא כתב:מה פתאום החליטו לעשות שמש בדיוק על תות בננה?
הוה אמינא כתב:לא ידעתי, אולם אם כך ודאי שאין הכוונה לציור שמש בתור שמש, אלא רק לתת סמל למילה הזו מעליה ומלמטה קרנים של שמש.
שערי חכמה כתב:עקביה כתב:אין כיום חשד ואין סיבה להימנע מלהשתמש בזה.
ברמ"א (סי' קמא סו"ס ג) מבואר דאף בזה"ז שאין עובדים לצורות הללו אסור.
הוה אמינא כתב:מהיכי תיתי שזה שמש? מה פתאום החליטו לעשות שמש בדיוק על תות בננה?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 166 אורחים