אבןטובה כתב:השאלה היתה בביהמ"ד חסידי שהמנהג שכולם אומרים ההפטורה... לכך עניתי מה שעניתי
ולדרומי: הלא אז"ל מי שרוצה להחכים ידרים בבא בתרא כה: ולמה נהגת בעצמך כשוטה הלא ציינתי המקורות להפסק שלנו
ואין לזוז מזה
ולכדכד: בת"ב הייתי מותר להורות למי שהיה צריך לזה אבל לא להביאו כאן
אבןטובה כתב:מדובר שהפטיר שלא כענין כלל
אבןטובה כתב:יצאו בעלי תריסין ונכנסו בעלי פטסין
אבןטובה כתב:כתבתי סך הכל שאם כולם אומרים ההפטורה והמנין אמרו ההפטורה הנכונה אז המברך הוציא עם הברכות כל העם שקראו נכון ול"ה ברכה לבטלה וא"צ לחזור ולברך וזה פשוט....
והוספתי מקורות לזה
קו ירוק כתב:אבןטובה כתב:כתבתי סך הכל שאם כולם אומרים ההפטורה והמנין אמרו ההפטורה הנכונה אז המברך הוציא עם הברכות כל העם שקראו נכון ול"ה ברכה לבטלה וא"צ לחזור ולברך וזה פשוט....
והוספתי מקורות לזה
אינו יוצא מוציא ?
אבןטובה כתב:יצאו בעלי תריסין ונכנסו בעלי פטסין
חד ברנש כתב:פסקו של הגאון אבן-טובה מרפסין אגרא, נגד גמרות מפורשות וראשונים ואחרונים.
עי' ביצה לו ע"ב: איבעיא להו וכו', וכעין זה בב"ב קכד ע"א, ממש בתחילתו: קמ"ל דאינו וכו'. ועי' ירושלמי, פאה, דף כו ע"ב, וקשה על כך מחולין צד ע"ב, בסוף העמוד. יעויין שם. וכבר העיר על כך שו"ת דברי יוחנן, סוף סימן לג, ושם הביא את דברי פוסק הדור בשו"ת סולם אלחנן, בראש קונטרס המפטיר, סוף ס"ק ז. ומכל אלו נשמטו דברי הרשב"א בשו"ת, חלק ד, סי' רלז.
סוף דבר, מרן אבן-טובה לאו בר נש, שנשמטו מעיניו כל מקורות מפורשים אלו. וצע"ג.
אבןטובה כתב:ובר נש לא יודע צורתא דשמעתא אבל יש לו אוצר הספרים מלא וגדוש עם ספרים שלהד"ם
אבןטובה כתב:וכדכד הוא מבוהל.. פתח בכד וסיים בחבית
פלגינן כתב:חד ברנש כתב:אבןטובה כתב:חבי כמעט רגע עד יעבור זעם
וקיי"ל את והב בסופה
ושמא גם עמך יזכו חברי הפורום לקיים את מצוות 'מחזיר גרושתו'.
מוטב יינשא לאחרת, ויפה שעה קודם.
איש_ספר כתב:מן הדין היה למחות את הודעות הרב אבן טובה ולהשליך אבן אחר הנופל, בחסימתו המלאה. אם ישגה באווילתו וישנה בטיפשותו, כן יעשה.
חד ברנש כתב:נכנס מייל דחוף:
כיצד יש לכתוב 'הפטורה' או 'הפטרה'?
אבןטובה כתב:ב"ב עה. ליהוי כדין וכדין
ומי שיודע באיזה מ"ב זה כתוב נא להראות מ"מ
כדכד נא לציין המשנה ברורה..... שלהד"ם
אבןטובה כתב:א. אי"ז מוכרח כלל שאפילו לפי המ"ב אם כולם אומרים ההפטורה שהעיקר יהא נחשב מה שהמפטיר אומר
ב. בגלילות החסידים אומרים כולם ההטופרה וגם בקול רם
ג. למה שלח לך באישי ולא בפרהסיא שכולם יהנו מזה
יורד ומתעה כתב:נכנס מייל דחוף. כיצד יש לכתוב הפטרה או הפטורה או שמא הטופרה?
עיין מנחת שי בכמה מקומות.
ובמייל הקודם.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 361 אורחים