כדכד כתב:האם ידוע לרבנן האם בזה"ז יש להקפיד על סדינים לבנים בשבעה נקיים או שכיון שישנים עם בגדים אז אין צורך?
עזריאל ברגר כתב:כדכד כתב:האם ידוע לרבנן האם בזה"ז יש להקפיד על סדינים לבנים בשבעה נקיים או שכיון שישנים עם בגדים אז אין צורך?
למה אין צורך?
ואם ימצא כתם פחות מכגריס על כל בגד, וכתם כגריס על הסדין - האם לא יטמאו את האשה?!
שמואל דוד כתב:עזריאל ברגר כתב:כדכד כתב:האם ידוע לרבנן האם בזה"ז יש להקפיד על סדינים לבנים בשבעה נקיים או שכיון שישנים עם בגדים אז אין צורך?
למה אין צורך?
ואם ימצא כתם פחות מכגריס על כל בגד, וכתם כגריס על הסדין - האם לא יטמאו את האשה?!
כבר כתבו הפוסקים שהיום שישנים עם בגדים אין חיוב, אולם יש להחמיר.
ועיין אגרות משה
גם זו לטובה כתב:אשה הישנה בבגד סמוך לגופה, אין שום טעם להקפיד על סדין לבן.
ידוע תדע כתב:ואולי צריך שיהיה היכר הנראה לעין
הוה אמינא כתב:לא זכור לי מקור נוסף לסעיפים מפורשים בשו"ע שנאמר עליהם ש"אינם נוהגים בזמן הזה כי...."
מלבד המקור של פקידי הסוכנות שפסקו לעולים לארץ ישראל שפה לא חייבים לקיים וכו'.
עזריאל ברגר כתב:כדכד כתב:האם ידוע לרבנן האם בזה"ז יש להקפיד על סדינים לבנים בשבעה נקיים או שכיון שישנים עם בגדים אז אין צורך?
למה אין צורך?
ואם ימצא כתם פחות מכגריס על כל בגד, וכתם כגריס על הסדין - האם לא יטמאו את האשה?!
לייטנר כתב:דומני שהראשון שכתב על כך היה הרב במברגר
שמואל דוד כתב:
ועוד הרבה פוסקים כתבו כן
כדכד כתב:שמואל דוד כתב:ועוד הרבה פוסקים כתבו כן
תודה רבה
מי חיבר את "מראה כהן"?
מיהם הפוסקים שכתבו כמוהו והאם לא היו פוסקים שכתבו אחרת (כגון שצריך לא רק לכתחילה או שא"צ בכלל)?
כדכד כתב:לייטנר כתב:דומני שהראשון שכתב על כך היה הרב במברגר
ייישר כח אבל מה הוא כתב והיכן
לייטנר כתב:כדכד כתב:לייטנר כתב:דומני שהראשון שכתב על כך היה הרב במברגר
ייישר כח אבל מה הוא כתב והיכן
בשו"ת יד הלוי פסק שבימינו (קרי, בימיו, לפני כמאה וחמישים שנה) שלובשים בגדים תחתונים א"צ בהקפדה על סדינים לבנים.
אחרי שכתבתי הודעה זו נזכרתי שאולי היה הראשון שכתב על כך, אך השו"ת שלו יצא לאור רק לפני כחמישים שנה.
מצפה כתב:עיי' ג"כ בספר מגד חדש, בסופו, שכתב דלכתחילה צריך שניהם.
כדכד כתב:מצפה כתב:עיי' ג"כ בספר מגד חדש, בסופו, שכתב דלכתחילה צריך שניהם.
יישר כח. וב, מי הוא בעל הספר "מגד חדש"?
שמואל דוד כתב:גם זו לטובה כתב:אשה הישנה בבגד סמוך לגופה, אין שום טעם להקפיד על סדין לבן.
עיין אגרות משה יו”ד ח”ד סי’ י”ז
כדכד כתב:עזריאל ברגר כתב:כדכד כתב:האם ידוע לרבנן האם בזה"ז יש להקפיד על סדינים לבנים בשבעה נקיים או שכיון שישנים עם בגדים אז אין צורך?
למה אין צורך?
ואם ימצא כתם פחות מכגריס על כל בגד, וכתם כגריס על הסדין - האם לא יטמאו את האשה?!
לא יטמאו את האשה. היא כבר טמאה. הצורך בלבנים בשבעה נקים הוא כדי לראות אם היא עדיין נקייה או שיש לסתור. איני זוכר אם לענין זה צריך דווקא כגריסולענין שכן צריך כגריס איני יודע אם מצטרפים.
הענין הוא שאם היא תראה בשבעה נקיים בלילה הבגדים הלבנים יתלכלכו לפני שהסדין יתלכלך ולכן אולי א"צ סדין להבחנה
כדכד כתב:לענין הצורך בכגריס בשבעה נקיים בדקתי בספרי הלכה למעשה ומשמע שבאמת כתם פחות מכגריס גם בשבעה נקיים דינו שאפשר לתלות ואינו סותר את הספירה של שבעה נקיים
כדכד כתב:בדקתי עכשו. זה שבפחות מכגריס תולים גם בשבעה נקיים מופיע ברמ"א שם בשם התרומת הדשן ולא בשו"ע (עם כי מאד מסתבר שגם מרן השו"ע מסכים לזה) וכתב הט"ז שם ס"ק ד בשם התה"ד שאם לא נתיר אין לך אשה נטהרת לבעלה
עושה חדשות כתב:יש בזה טענה לאידך גיסא, שכהיום שרגילים לישון עם פיז'מה, אז ראוי שהיא תהיה בצבע לבן ולא צבעוני. ובהיגיון, זה ודאי קודם לסדין לבן בדרך כלל.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 361 אורחים