אבי 1000 כתב: [וכמובן להוציא את החלקיק הראשוני שהוא ודאי אסור]
צופר הנעמתי כתב:אבי 1000 כתב: [וכמובן להוציא את החלקיק הראשוני שהוא ודאי אסור]
אין דבר כזה החלקיק הראשוני - התא הראשוני מתחלק שוב ושוב וכל תא אפשר להחשיב כ"תא ראשוני" במידה שווה.
בתבונה כתב:כפי שהוסבר בד"כ כשתא מתחלק שני התאים מתחלקים בצורה סימטרית ולכן אין חדש וישן.(מלבד דין היוצא מן הטמא)
אמנם היום ניתן כבר ליצר גם את התא הראשוני ע"י סינתזה של דנ"א וכו' בלי להשתמש בתאים מדבר האסור, ואולי זה הביאור שחזיר עתיד להחזירה להיתר ובכ"ז צל"ע אם נתיר היות ובצורתו השלמה הוא מין טמא.
גם בחמור שילדה מין פרה אתה יכול לומר שהוא נוצר ע"י חומרי תזונה שאינם טמאים.בן ראובן כתב:יוצא מן הטמא לכאורה לא שייך כאן, שהרי לאחר שיצא הבשר מן הטמא גדל והתרבה ע"י חומרי תזונה שאינם מן הטמא, ולכה"פ יש כאן זוז"ג דמותר.
לא הבנתי מה המקור לזה (הרי למ"ד חוששים לזרע האב אמרינן בו זוז"ג). אבל אם כת"ר מתווכח בעובר אנחנו יכולים לדבר על חלב בהמה טמאה גם שם לדעתך כל זמן שהחלב בדדיה הוא כגופה?אוצר החכמה כתב:אינו דומה. לדידן כל עוד שהוא במעי הפרה הוא עניין אחד ונחשב יוצא רק כשנולד ואז כבר חל עליו שם בע"ח טמא.
וכן בתא הוא גדל מעצמו ואת חומרי התזונה לא מחשבים.אוצר החכמה כתב:מה שהבאת הוא ראיה לדברי ולא סתירה. העובר נוצר מזרע אב ומהאם ובכל מקרה את האוכל לא מחשבים. וכן בבהמה עצמה היא גדלה מעצמה את האוכל לא מחשבים.
זנב לשועלים כתב:גם בחמור שילדה מין פרה אתה יכול לומר שהוא נוצר ע"י חומרי תזונה שאינם טמאים.בן ראובן כתב:יוצא מן הטמא לכאורה לא שייך כאן, שהרי לאחר שיצא הבשר מן הטמא גדל והתרבה ע"י חומרי תזונה שאינם מן הטמא, ולכה"פ יש כאן זוז"ג דמותר.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 105 אורחים