אחת משתיים - חלות מסופקת
פורסם: א' מרץ 19, 2017 9:19 pm
עשיתי פעם לעצמי רשימה קטנה על הנושא, ונעלמה ממני. אולי בעזרתכם אצליח לשחזר.
ידוע יסוד הגרשש"ק על המקדש אחת מב' נשים, (וכל כה"ג), דאין הכוונה שאשה אחת מקודשת אליבא דאמת וחבירתה איננה מקודשת, אלא שכל אשה מקודשת בקידושין של "אחת משתיים".
וכבר ידוע להביא מהרשב"א יבמות מא: דנקט דשייך בזה בירור ע"י אליהו, ומשמע [לכאו'] דלא כהגרשש"ק.
שאלותי:
1. האם מצינו דין של ספק דרבנן לקולא בכה"ג, ואם אכן מצינו - האם זה מובן להגרשש"ק.
2. האם מצינו בזה הכרעה של חזקה דמעיקרא על כל אחת בפנ"ע, ואם אכן וכו' כנ"ל.
3. האם מצינו בכה"ג ביטול ברוב, ואם אכן וכו' כנ"ל.
והשאלה הרביעית. האם אפשר לעשות כך גם על אשה בודדת - הרי את מקודשת לי בתורת "אחת משתיים"?
עזרתכם חשובה.
ידוע יסוד הגרשש"ק על המקדש אחת מב' נשים, (וכל כה"ג), דאין הכוונה שאשה אחת מקודשת אליבא דאמת וחבירתה איננה מקודשת, אלא שכל אשה מקודשת בקידושין של "אחת משתיים".
וכבר ידוע להביא מהרשב"א יבמות מא: דנקט דשייך בזה בירור ע"י אליהו, ומשמע [לכאו'] דלא כהגרשש"ק.
שאלותי:
1. האם מצינו דין של ספק דרבנן לקולא בכה"ג, ואם אכן מצינו - האם זה מובן להגרשש"ק.
2. האם מצינו בזה הכרעה של חזקה דמעיקרא על כל אחת בפנ"ע, ואם אכן וכו' כנ"ל.
3. האם מצינו בכה"ג ביטול ברוב, ואם אכן וכו' כנ"ל.
והשאלה הרביעית. האם אפשר לעשות כך גם על אשה בודדת - הרי את מקודשת לי בתורת "אחת משתיים"?
עזרתכם חשובה.