הכי נמי מסתברא כתב:תודה. מיהו שעת"ב?
בברכה המשולשת כתב:היה חוקר שכתב על זה מאמר שלם, משעשע ביותר (איני זוכר מי)
קאצ'קלה כתב:ונראה שמקור השמועה הטפשית לזהות את בן פטורי עם ישו הנוצרי, הוא מגזירה שווה פטורי-פנדירא.
הגיונות כתב:ואני ראיתי שיש המזהים אותו - על סמך הגזירה שווה הטעותית - עם פטרוס (משליחיו של ישו).
הגיונות כתב:קאצ'קלה כתב:ונראה שמקור השמועה הטפשית לזהות את בן פטורי עם ישו הנוצרי, הוא מגזירה שווה פטורי-פנדירא.
ואני ראיתי שיש המזהים אותו - על סמך הגזירה שווה הטעותית - עם פטרוס (משליחיו של ישו).
קאצ'קלה כתב:הגיונות כתב:ואני ראיתי שיש המזהים אותו - על סמך הגזירה שווה הטעותית - עם פטרוס (משליחיו של ישו).
איפה ראית? מעניין לראות את הדברים בשורשם.
250 כתב:ר"י פישמן במדי חדש בחדשו ג' עמ' 105 כותב שלדעתו בן פטורא לא היה מחכמי ישראל "הפרושים", אלא היה "מכת האיסיים" ראה שם. ורח"ל מהאי דעתא קלישתא, ושל"מ להוציא לעז כזה על תנא.
הגיונות כתב:קאצ'קלה כתב:ונראה שמקור השמועה הטפשית לזהות את בן פטורי עם ישו הנוצרי, הוא מגזירה שווה פטורי-פנדירא.
ואני ראיתי שיש המזהים אותו - על סמך הגזירה שווה הטעותית - עם פטרוס (משליחיו של ישו).
נידון האחרונים הוא לשיטת ר"ע ולא לשי' בן פטורא.בינוני כתב:לסברת בן פטורא שאל יראה אחד במיתת חבירו, מה הדין אם הקיתון שייך לאדם שלישי, האם יתן לאחד מהם ויחיה כדי שבעל הקיתון יראה רק במוות אחד, או שייתן לשניהם וימותו ולא יראה האחד במיתת חבירו? *6
*6 עיין חידושי הגר"ח שם וגי' חזו"א, ובשיעורי ר"ד שם אות רנ"ד.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 328 אורחים