קו ירוק כתב:תיירים אין דעתם להקדיש לגבוה, הם רואים בזה כמין סגולה. הם לא נתנו לגזבר אלא הניחו שם.
ואם מאן דהוא ימצא שם כסף - זיכוהו מן השמים..
קו ירוק כתב:תיירים אין דעתם להקדיש לגבוה, הם רואים בזה כמין סגולה. הם לא נתנו לגזבר אלא הניחו שם.
ואם מאן דהוא ימצא שם כסף - זיכוהו מן השמים..
נקדש את שמך בעולם כתב:קו ירוק כתב:תיירים אין דעתם להקדיש לגבוה, הם רואים בזה כמין סגולה. הם לא נתנו לגזבר אלא הניחו שם.
ואם מאן דהוא ימצא שם כסף - זיכוהו מן השמים..
זה חשש דאוריתא של מעילה, מאיפה את יודע בביטחון האם דעתם להקדיש או לא, ואפילו תימא שעושים זה כסגולה, מה משמעות הסגולה יתכן שחושבים שכשם שמקובל לכתוב לקב"ה מכתבים ולהניח שם כך גם יש לעשות כאשר רוצים לתת לו כסף.
קו ירוק כתב:מי שאינו יודע להקדיש איך יקדיש, ואיך יהיה בזה מעילה.
אם הוא רוצה לתת כסף להשם שיתן.. ואם תמצא אותו תשתמש בו להנאתך, אבל זה לא לבדק הבית.
קו ירוק כתב:ראה גם רמב"ם פ"ה ממעילה הט"ו.
ופשיטא שגוי אינו מתכוין היום לקדשי מזבח ואינו יודע מה זה
(ולשון 'לשמים' שכתב הר"מ, הוא לגבוה - לקדשי מזבח). אין מושג נותן להשם..
קו ירוק כתב:הר"מ שהבאת מפ"א מערכין הי"ב: ואם אמר לשמים (שבפשוטו זה כולל בין בדק הבית בין מזבח) נדרתי יגנזו.
ובפ"ה ממעילה הט"ו: קדשי גוים אם לבדק הבית הקדישו מועלין בהן. ואם קדשי מזבח הן אין בהם מעילה מן התורה וכו'
וזו כוונת הרמב"ם גם בהלכ' ערכין, הנ"ל.
אבל לשמים בעלמא, מאן דכר שמיה. תינח אם נשאלו והוא יאמר לבדה"ב או מזבח, אבל בפשוטו נכרי היום אינו יודע מעניני הקדשה לבדה"ב ומזבח.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 310 אורחים