משנה בתמיד (ל:): מיריחו היו שומעין קול שער גדול שנפתח, מיריחו היו שומעין קול מגרֵפה, מיריחו היו שומעין קול השיר, מיריחו היו שומעין קול בן ארזה מקיש בצִּלְצָל, מיריחו היו שומעין קול החליל, מיריחו היו שומעין קול גְבִינִי כָּרוֹז, מיריחו היו שומעין קול העץ שעשה בן קטין מוּכְנִי לכיור, מיריחו היו שומעין קול השיר, מיריחו היה שומע קול השופר, ויש אומרים אף קולו של כהן גדול בשעה שהוא מזכיר את השם ביום הכפורים, מיריחו היו מריחין ריח פיטום הקטורת.
וכתב הראב"ד בפירושו: מורי הרב החסיד ז"ל אמר דכל הנך דקתני שהיו נשמעין מיריחו מעשה נסים היו, ודוקא היה ביריחו נשמע ולא בשאר צדדים, מפני שיריחו היתה כמו ירושלים, מפני שהיא היתה תחילת כיבוש ארץ ישראל, וכמו דתרומת דגן צריך לתרום, כן נתרמה ארץ ישראל עצמה, ובשביל כך התרימה יהושע להיות קודש, ולפיכך היא כמו ירושלים והיו נשמעין בה כל הנך דקתני, כדי שירגישו בני אדם שביריחו יש קצת קדושה כמו בירושלים, עכ"ל.