איש_ספר כתב:גליון שו"ע או"ח סי' ל"ט ובתשובה בח"ו (בנוגע לרפורמים)
וידוע שכ"ה גם בחוו"ד הלכות ריבית באיזה מקום.
היא שיחתי כתב:ומבואר מלשונו בח"ו שהביא איש ספר שאין בסמכותנו היום להפקיע יהדות
וצ"ע ממש"כ באו"ח על מסור שאינו יהודי ומשמע דאף היום
ועי' באשכול בסמוך לגבי ערב רב אם הןם כבני נח והבאתי שם פרי צדיק ע"פ זוהר שהופרדו הערב רב מישראל, וא"כ שמא הכל מאותו יסוד דין שהופקעה יהדותם של הערב רב
היא שיחתי כתב:3 מה דינם של המסיתים ומדיחים בארה"ק כנגד היהדות החרדית האם עדיין יהודים הם?
הרב 'היא שיחתי' כתב:3. מה דינם של המסיתים ומדיחים בארה"ק כנגד היהדות החרדית האם עדיין יהודים הם?
סורגים כתב:והרי אנו רואים בחוש שרוב ישראל נמצאים בארה"ב וגם אם נאמר שכל הערבים בארץ ישראל הם יהודים עדיין בחשבון פשוט רוב ישראל הם בחו"ל.
הרב 'תוך כדי דיבור' כתב:...יש לציין לדבריו של המאירי בעבודה זרה דף כ"ו לגבי מומר: "נעשה משומד לע"ז כלומר לעבודת האלילים הרי הוא בכלל המינים והוא בכלל מורידין לדברי הכל ואין צריך לומר בהחזרת אבדה ונטילת רבית שפטור ומותר ואם כתב ספר תורה ישרף ושחיטתו אסורה בהנאה, ודברים אלו כלם בשעדין שם ישראל עליו, ומאחר שהוא מתפקר ומחלל את הדת ענשו חמור הרבה. הא כל שיצא מכלל דת יהודית ונכנס לו בכלל דת אחרת הרי הוא אצלנו כבני אותה הדת שנכנס בה לכל דבר חוץ מגיטין וקדושין או כל זיקת אשה כמו שיתבאר במקומו ובנו מיהא הרי הוא גוי גמור אף לענין גיטין וקדושין" (ועכצ"ל דאיירי במומרת, דאל"כ מאי קמ"ל)...
והמשפט הראשון שהדגשתי, הוא כי חידוש מופלג הוא, לחלק במומרים בין משומד שעובד ע"ז אלא שעדיין שם ישראל עליו, לבין מי שהמיר לגמרי עד שנקרא על שם דת אחרת. ובהוריות י"א ע"א עוד הוסיף לכתוב שאדרבא אותו משומד שעדיין שם ישראל עליו, גרע טפי ממי שהמיר דתו לגמרי ובטל ממנו שם ישראל...
ודע דאחרי מעשה דשטים - דלפי המדרש נגזר עליהם לזרותם בארצות - היה להם אחרי זה דין גירות חדש, והיו צריכים מילה - שמלן יהושע - וטבילה, והרצאת דמים זה היה הפסח. וזה שאמר בגמרא פרק הערל, (יבמות עא, ב) מלו וטבלו ועשו פסחיהם בטהרה, וכמו גר, והם יצאו בפסח, כמו במתן תורה שהקריבו שלמים (שמות כד, ה).
כעת הראוני דברי הגרמ"פ על החת"ס הזה: "ועיין בגליון הש״ע או״ח סימן ל״ט על המג״א סק״ד מחת״ס שכתב שיש כח לחכמים להוציא המורדים מכלל ישראל ולעשותם כדין גוים גמורין אף להקל וברור ופשוט שא״א דבר כזה בעולם שלכן צריכה חליצה מיבם מומר ואף להפוטרים הוא מטעם אחר כדאיתא במרדכי פ׳ החולץ עיי״ש וברור שאין זה מדברי החת״ס" (דברות משה, חולין ח"א סי' כא, סוף הערה כט).איש_ספר כתב:גליון שו"ע או"ח סי' ל"ט ובתשובה בח"ו (בנוגע לרפורמים)
וידוע שכ"ה גם בחוו"ד הלכות ריבית באיזה מקום.
עושה חדשות כתב:-מאירי יבמות טז: "ומכאן היו קצת רבותי חוככין לומר שכל משומד בזמן הזה גוי גמור הוא ואין חוששין לקדושיו", עי"ש, וכן מש"כ עוד בדף כב. בביאור שיטה זו.
-גם הגרי"ד מבוסטון הביא בשם הגר"ח על המבו' שם "שעשאום גויים גמורים", דה"ה באלו שנטמעו בשאר דורות.
-החילוק בין גר לישראל מעיקרו, ידוע מהגרמש"ש, ע"פ מה שייסד בסוג' גר קטן.
-לגבי דברי החת"ס, כידוע שהגרמ"פ כותב ע"ז בחריפות.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 333 אורחים