- 11.png (235.68 KiB) נצפה 5347 פעמים
עושה חדשות כתב:הרי בגמ' ב"ק מבו' דאף קודם תקנת עזרא כבר תיקן משה לקרוא בתורה, אלא שעזרא הוסיף עוד פסוקים וכו', וע"ע כאן. ויל"ע האם קריה"ת של תקנת משה אינה צריכה 'עשרה', או שבאמת קודם שתיקנו אכנה"ג תפילה בציבור, מ"מ היו מתכנסים בשני וחמישי ושבת לקרוא בתורה בציבור. גם יל"ע האם נתפרש בהדיא שענין חובת תפילה בציבור הוא מזמן אנכה"ג, או שבסתמא זה כך.
עושה חדשות כתב:הרי בגמ' ב"ק מבו' דאף קודם תקנת עזרא כבר תיקן משה לקרוא בתורה, אלא שעזרא הוסיף עוד פסוקים וכו', וע"ע כאן. ויל"ע האם קריה"ת של תקנת משה אינה צריכה 'עשרה', או שבאמת קודם שתיקנו אכנה"ג תפילה בציבור, מ"מ היו מתכנסים בשני וחמישי ושבת לקרוא בתורה בציבור. גם יל"ע האם נתפרש בהדיא שענין חובת תפילה בציבור הוא מזמן אנכה"ג, או שבסתמא זה כך.
נועם אלימלך - אגרת הקודש [מבנו הרה"ק ר' אלעזר]
ושמעתי מגדול אחד שאמר זה היצר הרע של עבודה זרה אנשי כנסת הגדולה הרגו אותו (יומא סט:), זהו תמיה גדולה האיך אפשר להרוג המלאך שהוא גוף נקי זך ורוחני, אלא רק שהעבירו מאומנתו ראשונה, אם כן מה הוא אומנתו עתה, הלא כל מלאך נברא לאיזה שליחות. אלא שנותנין לו אומנות הממון לבלבל בני אדם ברדיפת ממון ועושר שזהו קרוב לעבודה זרה בעוונותינו הרבים וכו'
סעדיה כתב:נוטר הכרמים כתב:עושה חדשות כתב:ומענינא דיומא אשאל -
האם מצינו בספרי הקדמונים והדרושים לשייך את הא ד'הדר קבלוה מאהבה' להא דביטלו יצרא דע"ז?
[ובפרט לפ"מ שאמרו חז"ל "אימתי נעקר יצר עבודת כוכבים רבי בנייה אמר אלו מרדכי ואסתר"
ובתוספת דברי הרמב"ן ד"כשבאו לארץ בביאה שניה בימי עזרא עמדו מעצמם וקבלוה ברצון"].
שייכות ביטול ע"ז למרדכי ואסתר, עי' קדושת לוי קדושה שלישית ובדברי סופרים לר"צ הכהן אות לג
ובסוף שו"ת שערי ציון בדרוש (א') לפרשת זכור.
ר_חיים_הקטן כתב:יש באוצה"ח המון ספרים ששמם "שערי ציון" לאיזה מהם אתה מתכווין?
בקרו טלה כתב:נועם אלימלך - אגרת הקודש [מבנו הרה"ק ר' אלעזר]
ושמעתי מגדול אחד שאמר זה היצר הרע של עבודה זרה אנשי כנסת הגדולה הרגו אותו (יומא סט:), זהו תמיה גדולה האיך אפשר להרוג המלאך שהוא גוף נקי זך ורוחני, אלא רק שהעבירו מאומנתו ראשונה, אם כן מה הוא אומנתו עתה, הלא כל מלאך נברא לאיזה שליחות. אלא שנותנין לו אומנות הממון לבלבל בני אדם ברדיפת ממון ועושר שזהו קרוב לעבודה זרה בעוונותינו הרבים וכו'
בריה נמוכה כתב:הרמ"ק בביאור אור יקר כותב בתקוני זוהר סו
בד"ה עתיד לאתגליא הנה מעת שעמדו כנסת הגדולה והתפללו על יצר הרע דעבודה זרה נשתכחה חכמה זאת מן העולם ואינה ידועה אלא ביני חבריא שהם יודעים סדר עליון המרכבות והשרים אשר תחתיהן מפני שהם לומדים להבין ולהורות ע"כ
היינו שפירש שע"ז הוא חכמה וזה נשתכח ע"י אנשי כנה"ג
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 208 אורחים