מורה צדק כתב:מנין ששעתא חדא היא חצי שעה, אולי היא דקה אחת?
מורה צדק כתב:דברי מרן הש"ע סי' פט ס"ב.
ב. אכל גבינה מותר לאכול אחריו בשר מיד, ובלבד שיעיין ידיו שלא יהא שום דבר מהגבינה נדבק בהם. ואם היה בלילה שאינו יכול לעיין אותם היטב, צריך לרחצם. וצריך לקנח פיו ולהדיחו. והקינוח הוא שילעוס פת ויקנח בו פיו יפה, וכן בכל דבר שירצה, חוץ מקימחא ותמרי וירקא, לפי שהם נדבקים בחניכין (פי' מקום למעלה מבית הבליעה קרוב לשינים) ואין מקנחים יפה. ואחר כך ידיח פיו במים או ביין. במה דברים אמורים, בבשר בהמה וחיה, אבל אם בא לאכול בשר עוף אחר גבינה, אינו צריך לא קינוח ולא נטילה. הגה: ויש מחמירין אפילו בבשר אחר גבינה (מרדכי בשם מהר"ם וב"י בא"ח סעיף קע"ג), וכן נוהגין שכל שהגבינה קשה אין אוכלין אחריה אפילו בשר עוף כמו בגבינה אחר בשר (וכן הוא בזוהר), ויש מקילין, ואין למחות, רק שיעשו קנוח והדחה ונטילת ידים. מיהו טוב להחמיר.
היכן מוזכר בשלחן ערוך שיעור זמן? אלא די בקינוח והדחה, ואפילו אם זה לוקח פחות מדקה.
אלא מאי, מה הדין אם לא קינח והדיח, יכול להיות שאז השיעור הוא שעתא חדא, וביאורו כמ"ש הב"י בסי' רמ.
יאיר כתב:אבל כל זה רק בגבינה ולא בשאר חלבי..ומנין המנהג להמתין חצי שעה כדלעיל?
ר_חיים_הקטן כתב:יעויין בספר מטה ראובן ס' קפ"ו
מצורף לכאן...
הבל הבלים כתב:וחוץ מ'שעתא חדא' ו'סעודתא אחריתא' דבזוהר המובאים למעשה בב"י (למי שאינו רוצה לחשוש לסתם דברי קבלה...)
יש גם פשטות הלשון במגן אברהם או"ח קצ"ו סוף ס"ק א'
שמצריך ברכת המזון אחר אכילת גבינה קודם שיבוא לאכול בשר
(ואה"נ יש מהאחרונים שהגיהו דבריו דכוונתו לגבינה ארח בשר, אפשטות לשונו...)
כותב כתב:מורה צדק כתב:מנין ששעתא חדא היא חצי שעה, אולי היא דקה אחת?
אתה סומך בקינוח והדחה לחוד ד"אולי היא דקה אחת"???. הלא לעומת זאת יש "אולי היא שעה אחת"!!! ומדוע להקל במקום שאפשר להחמיר מחמת הספק?
יוסף חיים אוהב ציון כתב:באורל"צ הנדמ"ח כתב שא"צ להמתין וסגי בקינוח והדחה.
שומע ומשמיע כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:באורל"צ הנדמ"ח כתב שא"צ להמתין וסגי בקינוח והדחה.
איך שאני מבין נידון האשכול הוא כשלא עשה קינוח והדחה.
שמעתי שהגר"נ קרליץ היה מורה שעד שש שעות בעי קינוח והדחה, שפחות מזה לא מצינו.
וכמדומה שאין מי שנוהג כך, שלפי"ז מי ששתה כוס קפה עם חלב ב9:30 ואוכל ארוחת צהרים ב14:00 צריך קינוח והדחה.
שומע ומשמיע כתב:איך שאני מבין נידון האשכול הוא כשלא עשה קינוח והדחה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 90 אורחים