שבטיישראל כתב:לדעת האריז"ל זה חלק מהקדושה וה"ה לפתיחת הקדושה
שבטיישראל כתב:"נקדישך ונעריצך וכו'"
עושה חדשות כתב:ולמה אין "מלכות" בקדושה של יוצר?
מצליח כתב:עי' בלב אריה חולין שם, ובשו"ע הרב מה שנוקט לעיקר.
לעומקו של דבר כתב:שבטיישראל כתב:"נקדישך ונעריצך וכו'"
כנראה לא הסברתי את עצמי טוב, בקדושה דסידרא ("ובא לציון") אומרים אחרי קדוש וברוך ותרגומם, הפסוק "ד' ימלוך לעולם ועד" ומתרגמים "ד' מלכותיה קאם לעלם ולעלמי עלמיא". ואילו את "ימלוך השם לעולם אלוקיך ציון לדור ודור הללוקה" לא אומרים.
האם זה ד' ימלוך הוא ג"כ חלק מהקדושה?
עושה חדשות כתב:תענו לי רגע על שאילה של בורות,
דבר שבקדושה פחות מעשרה, זה לעיכובא?
ז. א. מה הדין כשאדם מתפלל שמו"ע עם הש"ץ, (או הש"ץ בעצמו), ונתברר שבכלל לא היו עשרה שומעים ועונים בקדושה, האם זה מהווה הפסק באמצע התפילה, או לא לעיכובא?
לעומקו של דבר כתב:שבטיישראל כתב:"נקדישך ונעריצך וכו'"
כנראה לא הסברתי את עצמי טוב, בקדושה דסידרא ("ובא לציון") אומרים אחרי קדוש וברוך ותרגומם, הפסוק "ד' ימלוך לעולם ועד" ומתרגמים "ד' מלכותיה קאם לעלם ולעלמי עלמיא". ואילו את "ימלוך השם לעולם אלוקיך ציון לדור ודור הללוקה" לא אומרים.
האם זה ד' ימלוך הוא ג"כ חלק מהקדושה?
דרומי כתב:האם יש מי שכתב להדיא שבאמת המלאכים כן אומרים "ימלוך"?
[יש שכתבו להדיא שהמלאכים לא אומרים "ימלוך" אלא רק "קדוש" ו"ברוך", ואני שואל האם יש מי שחלק על עובדה זו בפירוש וכתב שהמלאכים כן אומרים "ימלוך"]
עושה חדשות כתב:ולמה אין "מלכות" בקדושה של יוצר? והאם אפשר ללמוד מפיוטי הקדושה מה היחס בין ימלוך לקדוש וברוך?
קופא דמחטא כתב:ובקונט' יחוד ברכה וקדושה להרב אליהו מאיר פיייבלזון
האם יש מקור שזה שייך לקדושה, הרי גם במעריב אמרי' ה' ימלוך אף שאין שם קדושה קודם.לייבעדיג יענקל כתב:עושה חדשות כתב:ולמה אין "מלכות" בקדושה של יוצר?
יש בסוף ברכות ק"ש, לפני ברכת גאל ישראל.
יש להוסיף מש"כ הרוקח בפי' התפילה, שהטעם שאין אומרים 'ימלוך' ביוצר אף שהמלאכים אומרים ימלוך, משום שאין לאומרו מיושב אלא מעומד. וא"כ א"ש כמנהגינו שבפסוק ה' ימלוך כבר עומדים.עושה חדשות כתב:האם יש מקור שזה שייך לקדושה, הרי גם במעריב אמרי' ה' ימלוך אף שאין שם קדושה קודם.לייבעדיג יענקל כתב:יש בסוף ברכות ק"ש, לפני ברכת גאל ישראל.עושה חדשות כתב:ולמה אין "מלכות" בקדושה של יוצר?
כיון בזה לדברי ס' האשכול, ז"ל - ובברכת יוצר אור אין אנו מזכירים אלא שבח המלאכים שהם מקדישים להב"ה אין לנו להזכיר ימלוך כמו בתפלה שהוא שבח שמשבחין ישראל, והתם מזכירין ימלוך. ואף על פי שהזכרנו [קלוס] המלאכים ביוצר אור הרי אחריו אנו מברכין אהבת עולם ומקבלים עלינו מלכות שמים בשמע ישראל שהוא במקום ימלוך.קופא דמחטא כתב:שמע ישראל הוא מלכות (מלכויות)עושה חדשות כתב:ולמה אין "מלכות" בקדושה של יוצר? והאם אפשר ללמוד מפיוטי הקדושה מה היחס בין ימלוך לקדוש וברוך?
ובקונט' יחוד ברכה וקדושה להרב אליהו מאיר פיייבלזון
האריך לבאר את המבנה הרעיוני של ג' חלקי הקדושה.
וכתב שם בשם הזוהר כנ"ל ששמע ישראל הוא מלכות דקדושת יוצר
(אין הקונטרס ת"י למצוא מקום הציטוטים כאן)
יעקל כתב:למה בקדושה דסדרא החליפו את פסוק ימלוך ה' ל ה' ימלוך ?
עזריאל ברגר כתב:יעקל כתב:למה בקדושה דסדרא החליפו את פסוק ימלוך ה' ל ה' ימלוך ?
כמדומני - מפני שאין תרגום (עתיק) על תהילים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 152 אורחים