עושה חדשות כתב:וְהָיָה אִם לֹא יַאֲמִינוּ לָךְ וְלֹא יִשְׁמְעוּ לְקֹל הָאֹת הָרִאשׁוֹן וְהֶאֱמִינוּ לְקֹל הָאֹת הָאַחֲרוֹן.
וְהָיָה אִם לֹא יַאֲמִינוּ גַּם לִשְׁנֵי הָאֹתוֹת הָאֵלֶּה וְלֹא יִשְׁמְעוּן לְקֹלֶךָ וְלָקַחְתָּ מִמֵּימֵי הַיְאֹר.
יל"ע האם זה שייך לגדרי חזקה, והאם תליא בפלוג' אי תרי או תלת זימני הוי חזקה.
ועי' במצו"ב דברים נאים.
מסתבר שאין כוונתך על דרך הפשט, כי הרי הנושא שם זה שבנ"י יאמרו למשה לא נראה אליך ה', ומשה צריך לאמת את העובדה שבורא העולם נגלה אליו ואמר לו את הדברים הללו, ולכאו' החשש של בנ"י הוא מכישוף או תחבולה טבעית, ואין האלוקים עומד מאחורי דבר משה. ובזה יש דרגות שונות של הוכחות, וצריך להבין את שלוש הדרגות של המופתים המפורשים.
וכן משמע בלשון הפסוק (אינני מצטט מדויק) ואם לא יאמינו לקול האות הראשון והאמינו לקול האות האחרון נראה שאין זה צירוף.