אוהב אוצר כתב:האם צריך לחשוש בענין?
הרי המשגיח לא בודק שניצל שניצל.
האם יש פה ענין של רוב? האם אין מקום אפ' לחומרא 'פרטית' או שבעל נפש וכו'
אוהב אוצר כתב:האם צריך לחשוש בענין?
הרי המשגיח לא בודק שניצל שניצל.
האם יש פה ענין של רוב? האם אין מקום אפ' לחומרא 'פרטית' או שבעל נפש וכו'
אום אני חומה כתב:אולי יש למישהו את הקונטרס של הרב וייל ויכול להעלותו (ברשות המחבר כמובן)?
מכרו שבוע שעבר בדוכנים של בלוי אבל שכחתי לקנות.
חובב_ספרים כתב:בעדה"ח יש אברכים מאנ"ש הבודקים לצרירות דם, אבל א"א לבדוק את זה במאה אחוז בכמות מסחרי, וזה אחד הטעמים שברבה אנשים מכשירים בעצמם. כשישיבת מיר מזמין עופות הם שולחים אברכים שלהם לבדוק עוד פעם.
שומע ומשמיע כתב:אני לא מבין למה גופי הכשרות לא כותבים שכדאי לבדוק. איך הם כותבים ליהודי פשוט ותמים שהומלח כדין?
האם אין הקולר תלוי בצווארם?
שמש כתב:יש מחמירים שמיעוט המצוי שמחייב בדיקה הוא 5% ויש מהאחרונים שכתבו כדברי המשכנות יעקב שהוא 10% (אאל"ט ראיתי\שמעתי פעם שאחד המלקטים שאל את הגרי"ש אלישיב זצ"ל והשיבו ש"שני אחוזים זה ודאי לא מיעוט המצוי" והלה החמיר ע"פ זה שכל מה שיותר מ2% כבר יש לחשוש שמא נחשב למיעוט המצוי).
ולדעת הריב"ש מיעוט המצוי הוא 'קרוב למחצה' וכן מורה הגר"י יוסף שהוא כשליש (וי"א רבע=25%).
אם כי אפשר שגם אם אין ממש חיוב בדיקה יסודית כשאין מיעוט המצוי (ואכן אין), יש מקום לעיון קל שאין בו טרחה מרובה (להעיף מבט על העוף קודם הבישול לראות שאין בו צרירויות הניכרות).
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 367 אורחים