מיכתת שיעוריה ב"בריה"
פורסם: ד' פברואר 24, 2016 12:32 am
יש להס' האם דבר שהוא איסור הנאה אמרי' ביה ד'"בריה" אי"צ כזית, וכן ד"בריה" אינה בטילה ברוב, או דכיתותי מיכתת שיעוריה.
וראיתי בחק"ל יו"ד סי' נז שכ' מה"ט דבאיסוה"נ אין חשיבות בריה.
האם יש לזה עוד מקורות?
(והנה בנזיר נא: "בעי רבא נמלה שחסרה מהו שיעורא גמירין לה והא חסר או בריה גמירי לה והאיכא", והראש' מפרשים בכמה אופנים, האם הנידון הוא לענין מלקות על בריה בפחות מכזית או לענין טומאה, וכן אם איירי כשחסרה הנמלה אבר שאין הנשמה תלויה בו או שהנידון הוא בהל' רובו ככולו, ומ"מ עצם הנידון הוא האם חשיבות נמלה זה "שיעורא" או "בריה", ואולי הנידון הנ"ל תליא בזה).
וראיתי בחק"ל יו"ד סי' נז שכ' מה"ט דבאיסוה"נ אין חשיבות בריה.
האם יש לזה עוד מקורות?
(והנה בנזיר נא: "בעי רבא נמלה שחסרה מהו שיעורא גמירין לה והא חסר או בריה גמירי לה והאיכא", והראש' מפרשים בכמה אופנים, האם הנידון הוא לענין מלקות על בריה בפחות מכזית או לענין טומאה, וכן אם איירי כשחסרה הנמלה אבר שאין הנשמה תלויה בו או שהנידון הוא בהל' רובו ככולו, ומ"מ עצם הנידון הוא האם חשיבות נמלה זה "שיעורא" או "בריה", ואולי הנידון הנ"ל תליא בזה).