כאייל תערוג-
"ומעשה היה עם האדמו"ר מצאנז זצוק"ל ששלחוהו לבחון בחור לצורך שידוך וכשראה את מעלתו רצה אותו לבתו וביקש ממנו שימתין לה עד שתגדל, והיינו משום דהרי צריך לחתן טוב וחתן זה הוא לפניו וא"כ חייב להשתדל בזה ולא לסמוך על בטחון"
"ומעשה היה עם האדמו"ר מצאנז זצוק"ל ששלחוהו לבחון בחור לצורך שידוך וכשראה את מעלתו רצה אותו לבתו וביקש ממנו שימתין לה עד שתגדל, והיינו משום דהרי צריך לחתן טוב וחתן זה הוא לפניו וא"כ חייב להשתדל בזה ולא לסמוך על בטחון"
תוכן כתב:אין זה דומה לעני המהפך בחררה, כי שם החררה טעימה לשני העניים במדה שוה, אבל פה אין הבחור מתאים לכל אחד, ואם הרב חושב שהבחור מתאים לבתו, הרי אינו יודע שהוא מתאים לבת אחרת, ואין ספק מוציא מידי ודאי.
זקן ששכח כתב:עני המהפך בחררה - יש רק את מי שלוקח, אבל החררה עצמה אין לה שום דעה, לא כל שכן הבעת דעה. משא"כ בשידוך, בדרך כלל... אמורה להיות דעה הן למוצע הן להוריו, כך שההבדל גדול.
זקן ששכח כתב:עני המהפך בחררה - יש רק את מי שלוקח, אבל החררה עצמה אין לה שום דעה, לא כל שכן הבעת דעה. משא"כ בשידוך, בדרך כלל... אמורה להיות דעה הן למוצע הן להוריו, כך שההבדל גדול.
ותו, אשה אבידתו מיקרי, ומה הדין בראה את האבדה וחברו נטלה?
שברי לוחות כתב:מעולם לא שמענו עובדא כזאת על האדמו"ר מצאנז זצ"ל, ואולי נחלף לו עם רב אחר.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 48 אורחים