עקביה כתב:הנאסר הוא דווקא
דברים פרק כג
לא תהיה קדשה מבנות ישראל
לא מן האומות.
רמב"ם הלכות אישות פרק א
קודם מתן תורה היה אדם פוגע אשה בשוק אם רצה הוא והיא נותן לה שכרה ובועל אותה על אם הדרך והולך לו, וזו היא הנקראת קדשה, משנתנה התורה נאסרה הקדשה שנאמר +דברים כ"ג+ לא תהיה קדשה מבנות ישראל, לפיכך כל הבועל אשה לשם זנות בלא קידושין לוקה מן התורה מפני שבעל קדשה
מגיד משנה הלכות אישות פרק א הלכה ד
קודם מתן תורה וכו'. זה פשוט ומעשה יהודה ותמר יוכיח:
אוהב אוצר כתב:אבל קודם מתן תורה לא היה גם עירובי תחומין [תבשילים] שאברהם קיים בכ"ז וע"ז שאלתי.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 101 אורחים