עמוד 1 מתוך 1

ענין המלאכים ואברהם

פורסם: ב' אוקטובר 26, 2015 11:57 pm
על ידי אוהב אוצר
אנא בקשת עזרה דחופה:
ראשית, האם יש מי שמדבר על הענין מדוע הקב"ה הוציא חמה מנרתיקה בשעה שידע כי אח"כ יצטער אברהם אבינו וישלח לו מלאכים? [מה גם שבכל מקרה הם היו 'מתוכננים' להגיע]
מאי 'קסבר' קב"ה בתחילה?
שנית: כיצד הדבר הצטייר אצל אברהם אבינו: בתחילה הם סוחרים, [ערבים משתחוים לאבק רגליהם] לאחמ"כ הפכו להיות מזמנים על הכוס בשלושה! ולאח"מ נהפכו למלאכים מבשרי בשורות מקב"ה!
[בנוסף, זה לא 'איכזב' אותו לדעת שטרח לחנם והמלאכים לא אכלו? לשם מה היה צריך להיות כך?]

הדברים אמורים בע"ה להיות מוצעים בשיעור מחר בל"נ בע"ה.

Re: ענין המלאכים ואברהם

פורסם: ג' אוקטובר 27, 2015 12:34 am
על ידי יוס'ל
ב''ה

פשוט, כמו כל נסיון, ה'צער של אאע''ה היה נתון לבחירתו. ועל בחירתו להצטער שאין אורחים קיבל שכר שבאו אורחים, עה''ד ששכר מצוה מצוה. ח''ו לומר על הקב''ה מאי 'קסבר' בתחילה, שזה נכנס לרמב''ם וראב''ד ועוד רבים, על כך שהקב''ה יודע הבחירה.

כל האורחים של אאע''ה היו ערבים או גויים אחרים, זה מה שהיה להשיג, ואת כולם לימד לברך ולכן זימנו על הכוס. וכנראה שבהם קיים את מצוות הכנסת אורחים ועליהם נקרא 'מדת החסד' של אאע''ה.

זאת שלא אכלו, אך לחינם לא טרח, כי אזלינן בתר כוונתו, ואת עבודתו סיים בטרחתו להכין לפניהם. כך משמע מהגמ' ב''מ פו,ב, שם גם איתא; אמרו לו וכי בערביים חשדתנו שהם משתחוים לאבק רגליהם

2015-10-27_002144.png
2015-10-27_002144.png (96.17 KiB) נצפה 2045 פעמים

Re: ענין המלאכים ואברהם

פורסם: ג' אוקטובר 27, 2015 4:25 pm
על ידי לומד_בישיבה
אוהב אוצר כתב:אנא בקשת עזרה דחופה:
ראשית, האם יש מי שמדבר על הענין מדוע הקב"ה הוציא חמה מנרתיקה בשעה שידע כי אח"כ יצטער אברהם אבינו וישלח לו מלאכים? [מה גם שבכל מקרה הם היו 'מתוכננים' להגיע]

הקב"ה הוציא חמה מנרתיקה כדי שכל 'מאות' (ד"מ) האורחים לא יגיעו אליו, כבכל יום ויום.

Re: ענין המלאכים ואברהם

פורסם: ד' דצמבר 09, 2015 4:36 am
על ידי נהר שלום
הרד"ק מפרש שהכל היה בחלום גם ביאת המלאכים והוצאת החמה

Re: ענין המלאכים ואברהם

פורסם: ד' דצמבר 09, 2015 8:21 am
על ידי איש-אחד
נהר שלום כתב:הרד"ק מפרש שהכל היה בחלום גם ביאת המלאכים והוצאת החמה

וכן הרמב"ם במורה.

Re: ענין המלאכים ואברהם

פורסם: ו' דצמבר 11, 2015 12:50 am
על ידי ש. ספראי
איש-אחד כתב:
נהר שלום כתב:הרד"ק מפרש שהכל היה בחלום גם ביאת המלאכים והוצאת החמה

וכן הרמב"ם במורה.


וכן בעל העקידה מוכיח מהפסוקים כדעת הרמב"ם. אולם הרמב"ן חולק בעוז.

Re: ענין המלאכים ואברהם

פורסם: א' נובמבר 17, 2024 10:17 am
על ידי צופה_ומביט
אוהב אוצר כתב:ראשית, האם יש מי שמדבר על הענין מדוע הקב"ה הוציא חמה מנרתיקה בשעה שידע כי אח"כ יצטער אברהם אבינו וישלח לו מלאכים? [מה גם שבכל מקרה הם היו 'מתוכננים' להגיע]
מאי 'קסבר' קב"ה בתחילה?
שנית: כיצד הדבר הצטייר אצל אברהם אבינו: בתחילה הם סוחרים, [ערבים משתחוים לאבק רגליהם] לאחמ"כ הפכו להיות מזמנים על הכוס בשלושה! ולאח"מ נהפכו למלאכים מבשרי בשורות מקב"ה!
[בנוסף, זה לא 'איכזב' אותו לדעת שטרח לחנם והמלאכים לא אכלו? לשם מה היה צריך להיות כך?]

השלה"ק (תורה שבכתב תורה אור פרשת וירא) לומד את כל העניין שמעיקרא הסתפק אברהם והיו לו שני צדדים, האם הם מלאכים או אנשים [ואם הם אנשים הם ערביים], וזהו "וירא וירא" ב"פ, ולכן כל דבריו ומעשיו בהכנסת אורחים זו היו כפולים, משתמעים לתרי אנפי, והיה לסעודה צד של הכנסת אורחים נפלאה והיה לסעודה צד של קרבן לה' באכילת המלאכים, עיי"ש הכל. [וכתב עוד שמעניינים אלה שהיו בהכנסת האורחים נתייסדו אותם העניינים בעקידה, ובבית המקדש].

וכתב שהספק הזה נולד אצל אברהם גם משום שאכן יצאה אז חמה מנרתיקה, ואף אדם לא היה בחוץ, אלא או מלאכים, או בני אדם ערביים, שמשתחווים לאבק רגליהם כי הם עובדי החמה והאבק מתרבה מחמימות השמש, ועבורם זהו יום גדול וסיבה להיות בחוץ אף בסכנת מיתה.

כמדומני שבזה מתיישבות השאלות דלעיל.