קוויטל כתב:האם לערבי (בני ישמעאל בן אברהם) דין בן נח?
קראקובער כתב:בטוח שהחתם סופר למסקנא לא דיבר על ביצי טריפה כי אחרת יש מי איכא מידי?
לענין כתב:לא הבנתי שיחתכם
היתר מכירת ביצים לגוי מפורש בגמרא בחולין, והחת"ס שם דן למה זה מותר, אך אין לו צד לפקפק ח"ו על עצם ההיתר.
עקביה כתב:לענ"ד החת"ס הנ"ל הוא מדרש פליאה.
בשלמא גבי ישראל, שמאכלות אסורות שלהם הוא חוק ולא משפט, יכולה להיות הו"א שחלב אסור (בכורות ו:) ושביצים אסורות (התוס' עליו מתבסס החת"ס) מטעם אבר מן החי. אבל בני נח, ששבע מצוות דידהו אינם אלא מפני תיקון העולם, כיצד יעלה על הדעת שאסור להם לאכול ביצים??
ודבר זה כנראה היה פשוט לשיטמ"ק (בשולי הגליון בכורות שם, אות ב) שהקשה מדוע הגמ' אינה מוכיחה שחלב מותר מאברהם אבינו שנתן חמאה וחלב לאורחיו, ומתרץ בשם ר"י שהיה סבור שהם בני נח, ולא נצטוו על כך, כי אין זה מז' מצוות שלהם.
ספרים וועלט כתב:"אינם אלא מפני תיקון העולם"??
מי כתב כן?
לענין כתב:לא הבנתי שיחתכם
היתר מכירת ביצים לגוי מפורש בגמרא בחולין, והחת"ס שם דן למה זה מותר, אך אין לו צד לפקפק ח"ו על עצם ההיתר.
עזריאל ברגר כתב:מי אמר שלגויים אין ביטול?
עקביה כתב:וגם זו פליאה על החת"ס, כיצד הוא מחדש איסור שלא נזכר אצל כל מי שקדם לו, ממשה רבינו עד אליו (הרי לפי דבריו יוצא שגוי שאכל ביצה חייב מיתה).
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 75 אורחים