שומע ומשמיע כתב:מעניין אם מישהו יוכל לברר אצל טרגר/אוירבך. שכן הרב נאה מביא ששמע מבני הגרש"ז שמנהג ירושלים הוא כגר"ח נאה. [וכן הגרז"נ נותן לו הסכמה, אל ברור על מה בדיוק].
ואילו בהליכות שלמה הם אומרים שהגרש"ז שמע מזקני ירושלים, שהגר"ח הפליג בשיעוריו.
הרב מרגולין לא העלה לפורום את מכתבי אליו
עדיאל ברויאר כתב:לאחרונה נשלח לדפוס ספר 'טל חיים - פסח' המכיל שיעורים כלליים אליבא דהלכתא מאת מו"ר הרב טל. סי' יג בספר מוקדש לשיעורי כזית, כביצה ורביעית, ונכלל בו בין השאר גם דיון בשיעור הדרהם. מסקנתו, לאור בירור משקלי הדרהמים שנמצאו ולאור שיקולים נוספים, שמשקל הדרהם הוא 2.97 גרם.
אביבש כתב:שמחתי לראות שהעלית את קונטרס אורך האמה של הרב מ. נאה לפורום אוצר החכמה, רציתי להעיר הערה לתגובה של אחד מיוצאי פוניבז' שהקונטרס מזלזל ח"ו במרן החזו"א זללה"ה.
בדקתי את הדברים ומצאתי בקונטרס השיעורים אות י"ב שכתב מרן החזון איש וז"ל והנה המנחת ברוך מצא כי האמה על פי האגודל הבינוני 13 ורשק והוא 58 ס"מ וכן קבלתי מאאמ"ו הגאון זללה"ה.
התגובה הנ"ל נגד הקונטרס נובעת מאי ידיעת הנושא.
ח. הירשנזון
לעומקו של דבר כתב:"קיבל מאביו"...
אם כך כותבים על החזו"א, אח"כ מתפלאים שחולקים על רח"נ?..
אביבש כתב:רציתי להעיר הערה לתגובה של אחד מיוצאי פוניבז' שהקונטרס מזלזל ח"ו במרן החזו"א זללה"ה.
בדקתי את הדברים ומצאתי בקונטרס השיעורים אות י"ב שכתב מרן החזון איש וז"ל:
"והנה המנחת ברוך מצא כי האמה על פי האגודל הבינוני 13 ורשק והוא 58 ס"מ וכן קבלתי מאאמ"ו הגאון זללה"ה."
התגובה הנ"ל נגד הקונטרס נובעת מאי ידיעת הנושא.
ח. הירשנזון
ואמנם לבי אנסני, ולבי אומר לי, כי מדת אגודל בינוני אצלנו הוא 2 וחצי ס"מ, והוא דבר מורם מכל ספק, ואפשר להתיר אשת איש ולהוציא ממון במדת אמת כזה.
לעומקו של דבר כתב:עוד יותר פלא לשמוע סגנון "אסור לקבוע בשיעורים רק לגדולי ישראל ממש, וכל המפקפק בזה יש להרהר אחריו", מהצד של הראח"נ ולא מצד החזו"א... ואילולי ראינו לא האמנו.
מצליח כתב:עדיאל ברויאר כתב:לאחרונה נשלח לדפוס ספר 'טל חיים - פסח' המכיל שיעורים כלליים אליבא דהלכתא מאת מו"ר הרב טל. סי' יג בספר מוקדש לשיעורי כזית, כביצה ורביעית, ונכלל בו בין השאר גם דיון בשיעור הדרהם. מסקנתו, לאור בירור משקלי הדרהמים שנמצאו ולאור שיקולים נוספים, שמשקל הדרהם הוא 2.97 גרם.
אולי יואיל בטובו חד מבאי בית מדרשינו להעלות את אותו סימן לכאן להנות בו בני"א
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 346 אורחים