משולש כתב:-בערבית אומרים שים שלום או שלום רב.
-"שים שלום טובה וברכה (חיים) חן וחסד...ברכנו אבינו כולנו כאחד (יחד) באור פניך..."
בתודה מראש.
רוח נדיבה כתב:בענין מצפים לישועה ראה בס' מקור התפילות כי הוא בטעות יסודו עיי"ש.
נוה הלבנון כתב:ראיתי שבסידור של בעלזא יש איזה שילוב קטלני של כל הנוסחאות,
נבון כתב:נוה הלבנון כתב:ראיתי שבסידור של בעלזא יש איזה שילוב קטלני של כל הנוסחאות,
איזה בעלזא?
נוה הלבנון כתב:ראיתי שבסידור של בעלזא יש איזה שילוב קטלני של כל הנוסחאות, בכל מיני סוגריים.
בהקדמתם לסידור הם מסבירים את העניין אם כי איני מבטיח שירדתי לעומק דעתם.
משולש כתב:האם מישהו יודע את התפלגות מחלקות נוסחאות ספרד (חסידי) לעדותיהם? אני רואה הרבה נוסחאות ומעניין אותי לדעת מי נוהג מה. (נוסח חב"ד הוא כנראה אחיד וברור ע"פ סידורי חב"ד).
משולש כתב:- מנהג צאנז "לעומתם ברוך יאמרו" וכל השאר משבחים ואומרים.
ארזי ביתר כתב:משולש כתב:- מנהג צאנז "לעומתם ברוך יאמרו" וכל השאר משבחים ואומרים.
יצויין, כי בבית טשערנאביל [ואולי גם בבית צאנז, כדברי הרב המשולש], אומרים בקדושה "ברוך יאמרו", מלבד קדושת כתר. בבית ויז'ניץ, זה בדיוק להיפך.
משולש כתב:במאמר מוסגר, ראיתי באיזה מקום שקדושת כתר היא רק למוסף לפי האריז"ל וזה לא נכון לומר אותה בכל קדושות יו"כ למרות שאומרים קדושה רבה אין לומר כתר רק במוסף.
משולש כתב:רוח נדיבה כתב:בענין מצפים לישועה ראה בס' מקור התפילות כי הוא בטעות יסודו עיי"ש.
אין מי שלא אומר אותו בין מתפללי נוסח ספרד החסידי והד"לי. (איני מדבר על חבד)
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 412 אורחים