עמוד 1 מתוך 1
פעם בתקל"ב שנה הרקיע נפתח ומה שאדם שואל - מקבל.
פורסם: ו' אוגוסט 14, 2015 10:36 am
על ידי פי האתון
- בעהת.jpg (121.7 KiB) נצפה 5144 פעמים
תוספות השלם עה"ת (מהדורת הרב גליס) בראשית ה' כט [עמ' ק"פ]
האם יש מקור יותר קדום לזה ??
Re: פעם בתקל"ב שנה הרקיע נפתח ומה שאדם שואל - מקבל.
פורסם: ו' אוגוסט 14, 2015 11:45 am
על ידי גימפעל
ועדות הצדקה יחגגו על זה.
Re: פעם בתקל"ב שנה הרקיע נפתח ומה שאדם שואל - מקבל.
פורסם: ו' אוגוסט 14, 2015 11:48 am
על ידי מלך זקן וכסיל
גימפעל כתב:ועדות הצדקה יחגגו על זה.
אין לי כח לחשבן מתי יוצא הפעם הבאה
Re: פעם בתקל"ב שנה הרקיע נפתח ומה שאדם שואל - מקבל.
פורסם: ו' אוגוסט 14, 2015 11:51 am
על ידי גימפעל
לא צריך לחשבן, זה יוצא כל שנה ושנה, וכמו השנה התשיעית מהיובל שזה בכל שנה ושנה.
Re: פעם בתקל"ב שנה הרקיע נפתח ומה שאדם שואל - מקבל.
פורסם: ו' אוגוסט 14, 2015 12:06 pm
על ידי מבקר-ספר
זה היה רק בד"א, בה"א לא גמירי
Re: פעם בתקל"ב שנה הרקיע נפתח ומה שאדם שואל - מקבל.
פורסם: ו' אוגוסט 14, 2015 12:09 pm
על ידי גימפעל
מבקר-ספר כתב:זה היה רק בד"א, בה"א לא גמירי
אם הפירוש בזה שנפגשים המחזורים של חמה ולבנה, מה יהיה ההבדל בין ד"א לה"א.
Re: פעם בתקל"ב שנה הרקיע נפתח ומה שאדם שואל - מקבל.
פורסם: ג' אפריל 10, 2018 8:23 am
על ידי קאצ'קלה
אני מניח שכבר העירו על דבריו באיזה מקום:
- המקנא.JPG (144.35 KiB) נצפה 4707 פעמים
כותב ההערות לא ידע שמדובר בחשבון פשוט של 7 כפול 532 = ג'תשכ"ד.
וכבר הרגישו קדמונינו שעלולים אנשים לטעות בזה, ולכן הזהירו בתוספות השלם הנ"ל: "אך אין לפרש דהיינו בשנת תקל"ב לאלף רביעי...".
Re: פעם בתקל"ב שנה הרקיע נפתח ומה שאדם שואל - מקבל.
פורסם: ג' אפריל 10, 2018 8:41 am
על ידי חשבונות רבים
בלשון התוס' המובא בפתיחת האשכול יש ט"ס וצ"ל שהן
ז' תקל"ב ולא ד'.
מלך זקן וכסיל כתב:גימפעל כתב:ועדות הצדקה יחגגו על זה.
אין לי כח לחשבן מתי יוצא הפעם הבאה
532*11=ה'תתנ"ב. התורמים יקבלו כבר מעכשיו כרטיסים למעמד הנשגב ע"מ להורישם לזרעם אחריהם...
Re: פעם בתקל"ב שנה הרקיע נפתח ומה שאדם שואל - מקבל.
פורסם: ג' אפריל 10, 2018 9:18 am
על ידי חד ברנש
בנוגע לתקל"ב שנה וכו', חשוב לעיין במאמרו המאלף של ר' שמחה עמנואל המצורף.
Re: פעם בתקל"ב שנה הרקיע נפתח ומה שאדם שואל - מקבל.
פורסם: א' אפריל 15, 2018 12:30 pm
על ידי פי האתון
- עמנואל.jpg (291.26 KiB) נצפה 4603 פעמים
יש"כ להרב ח"ב על הבאת המאמר.
א.בסוף מחזור תקל"ב תמיד יש ברכת החמה (שהרי אז מתמזגים שנות הלבנה והחמה יחד).
ב. יש"ו נצלב בערב פסח כמבואר בגמרא סנהדרין (מג. בהשמטות הצנזור).
ג. לפי מה שמבואר ב'מדרשים' שהביא עמנואל אותו האיש ביקש שיחשיבוהו לאלוה בשעה שהתפגר (דהיינו ע"פ..).
ד. בדרך כלל ברכת החמה חלה באיזור ערב פסח.
ה. כעת נותר לברר האם היה ברכת החמה בתשכ"ד, ואם היה האם זה חל בערב פסח?.
וזה מה שהעליתי מספרו המצויין של הרב גנוט 'ברכת החמה בתקופתה'.
- ברכץ החמה בתקופתה.jpg (70.05 KiB) נצפה 4603 פעמים
לכאורה יש כאן הפרש של שנה וגם לא בערב פסח...
אמנם ברכת החמה הבאה אחריה חלה בערב פסח וצ"ע אולי יש כאן טעות בחשבון...
אשמח לתגובות והוספות.
Re: פעם בתקל"ב שנה הרקיע נפתח ומה שאדם שואל - מקבל.
פורסם: ב' אפריל 16, 2018 11:54 pm
על ידי קו ירוק
זה ברור שידיעה זו מבית מדרשם של רבותינו בעלי התוספות?
יש למשל שהנוצרים קלקלו בכתבי ידות של הראשונים למשל באותיות אבני החושן והאפוד
Re: פעם בתקל"ב שנה הרקיע נפתח ומה שאדם שואל - מקבל.
פורסם: ג' אפריל 24, 2018 2:02 pm
על ידי פי האתון
קו ירוק כתב:זה ברור שידיעה זו מבית מדרשם של רבותינו בעלי התוספות?
יש למשל שהנוצרים קלקלו בכתבי ידות של הראשונים למשל באותיות אבני החושן והאפוד
איני יודע, אבל קטע זה מופיע רק במהדורתו של ר"י גליס, והוא מוסמך כידוע בנושא זה.
Re: פעם בתקל"ב שנה הרקיע נפתח ומה שאדם שואל - מקבל.
פורסם: ג' אפריל 24, 2018 2:11 pm
על ידי קו ירוק
ישנם כתבי הראשונים על התורה שעברו צנזרו וביקורת ושלחו ידם. וכמה דברים תמוהים בהם. כך הבחנתי ברוקח על עה"ת ובבהע"ט, ובבעלי התוס'.
והיות וזה דבר תמוה לכאו', עדיין צ"ע.
Re: פעם בתקל"ב שנה הרקיע נפתח ומה שאדם שואל - מקבל.
פורסם: ג' אפריל 24, 2018 4:26 pm
על ידי חד ברנש
אין ספק שכל דבר תמוה, קשה ובלתי מובן בתורת רבותינו הראשונים הוא בגלל הצנזור הנוצרי. הרי לא היה לו שכל לשתול דברים המתקבלים על הדעת, אלא רק דברים מתמיהים. איזה טיפש!
Re: פעם בתקל"ב שנה הרקיע נפתח ומה שאדם שואל - מקבל.
פורסם: ג' אפריל 24, 2018 6:50 pm
על ידי קו ירוק
לא הבנתי אם טענת כנגדי או לחזק דברי.
ומ"מ דברים לא מעטים שנכתבו על אותו האיש בכתבי יד רבותינו הראשונים, אלו הגהות ע"י צענזור מומרים למיניהם,
ויתכן שגם זה בכלל.
שוב התבוננתי. לדעתי כל הדברים שם מבולבלים, ובמהותם דברי כפירה, ולא נכתבו על יהודי כשר.
זה שגליס מומחה למצא את כתבי רבותינו בעלי התוס' על התורה בגנזכים, זה לא אומר שאלו כתבים כשרים שלא קלקלו בהם המומרים והנוצרים.
Re: פעם בתקל"ב שנה הרקיע נפתח ומה שאדם שואל - מקבל.
פורסם: ג' אפריל 24, 2018 7:07 pm
על ידי קאצ'קלה
קו ירוק, במחילה, חד ברנש לא הסכים עמך. בכלל לא.
ובעצם תמה אני, איך יתכן שמסורת זו נוצרית היא? הלא הם מאמינים - או רוצים להאמין - שישו נצלב תוך ארבעים שנה קודם לחורבן הבית, לטעמים ידועים! אם כן איך יתכן שהם יכתבו עליו שנצלב לסוף תקל"ב, כלומר בשנת ג'תשכ"ד (כ105 שנים קודם לחורבן; תאריך שיכול להסתדר רק עם המקורות שלנו, האומרים שישו היה תלמידו של יהושע בן פרחיה)?
Re: פעם בתקל"ב שנה הרקיע נפתח ומה שאדם שואל - מקבל.
פורסם: ג' אפריל 24, 2018 9:16 pm
על ידי חד ברנש
קו ירוק,
אם אינך מבין את שיחתו הצינית של בן דורנו (כוונתי לדבריי דלעיל), ואינך מבדיל בין הסכמה ל"הסכמה", כיצד אתה מעז להעמיד את עצמך בין הראשונים ולהכריע מעומק דעתך מה מזויף ומה לא?
Re: פעם בתקל"ב שנה הרקיע נפתח ומה שאדם שואל - מקבל.
פורסם: ד' אפריל 25, 2018 1:43 am
על ידי קו ירוק
ברנש, כי ההבדל בין דברי ראשונים לדבריך שדבריהם נכתבו בכובד ראש, בשונה ממי שהרצינות והליצנות אצלו שוה
ואם לא הובנתי אוסיף נופך: הראית פעם פלפול אצל בר ישראל למה ימש"ו זכה שרצונו ייעשה? ואם נניח היה כזה פלפול, עוד מתפלפלים מדוע הוא בחר במשאלת נפש כה חשובה - להיצלב, ועלתה בידו..
אלו הבלים שמתאימים למאמיני הנצרות, ובהחלט ידוע שהצנזורים של הכנסיות שתלו דברים (הראתי פעם שבחושן הם שתלו את שם אותו האיש, בבעלי התוס' לתורה).
להבחין שזה 'שתול' זה כלהבדיל בין תכלת לשחור, ולא להכריע בין ראשונים.