עמוד 1 מתוך 2
כשר סוויצ'
פורסם: ג' אפריל 21, 2015 9:36 pm
על ידי גם זו לטובה
לא שמעתי בלתי היום אשמח לקבל עוד מידע בסוגיא זו.
Re: כשר סוויצ'
פורסם: ג' אפריל 21, 2015 9:38 pm
על ידי אחימעץ
Re: כשר סוויצ'
פורסם: ה' אפריל 23, 2015 2:26 pm
על ידי גם זו לטובה
.
Re: כשר סוויצ'
פורסם: ה' אפריל 23, 2015 3:33 pm
על ידי אוצר החכמה
ראיתי מקופיא את הקונטרס שלהם להתיר. ולא מובן לי בכלל מה קשרו את זה לספק פסיק רישיה ודבר שאין מתכוון, שם התנאי הראשון הוא שלא יתכוון לתוצאה רק השאלה אם אעפ"כ נחשב פסיק רישיה, כאן הרי הוא רוצה שהדבר ייעשה וברור שאין בזה שום היתר. ההיתר שיש לדון בו הוא גרמא ועל זה כתבו להם שלא התירו רק לחולה או במקום צורך בטחוני וכדומה.
(ולהסרת המונע שהביא בקונטרס הראשון משש"כ לא דמי בכלל. שם הוא מסיר משהו שמפריע לו לדבר המותר היינו שמסיר את המנורה וגורם שלא תידלק והסרתו לא גורמת שייעשה דבר שאסור לעשותו בידים, רק שע"י זה יכול לפתוח את המקרר, מה הדמיון בין זה לעניינינו שמסיר מניעה ועל ידי זה נעשה רצונו להדליק?)
Re: כשר סוויצ'
פורסם: ה' אפריל 23, 2015 9:45 pm
על ידי נהר שלום
ממה שבנתי שזה פועל כמו עגלת הנכים של מכון צומת ע"פ מרן הגר"ע זצוק"ל זה מותר רק לחולים.
ע"פ הגר"מ מאזוז זה ודאי אסור שהוא אוסר אפילו להשתמש בשעון שבת משום זילותא דשבת.
מכון צומת
האישור המוצג ע"י החברה בשם הגר"י נויבירט זצ"ל (המומחה מספר אחת להלכות שבת ואשר ספרו 'שמירת שבת כהלכתה' הפך לנכס צאן ברזל בתחום זה) הוצא ממנו בהטעייה, כפי שסיפר לי אישית, סמוך לפרסום הדברים. הוא ציין בכתב ידו על גבי המסמך של החברה שההיתר הוא "לרפואה ובטחון בלבד". יתר כל כן, הרב נויבירט טרח וכתב למנהל החברה (בכ"ח בטבת תשע"ב) מכתב רשמי: "בענין מה שכתבתם בשמי להתיר מין 'כושר גרמא', להתיר לכתחילה לגרום להדליק חשמל בשבת – לא יתכן. ומעולם לא עלה על דעתי אלא לצורך חולה ובטחון. ונא לפרסם דבר זה ברבים שלא יצא תקלה על ידי".
גם הרב אביגדר נבנצל, רבה של העיר העתיקה, שהוזכר כמי שמאשר את המכשיר, אמר לי בפגישה ביום כ' באלול תשע"א כי מעולם לא אישר כדבר הזה, ובודאי שאין שום היתר שלא לצורך רפואי או בטחוני.
Re: כשר סוויצ'
פורסם: ו' אפריל 24, 2015 1:59 am
על ידי גם זו לטובה
.
Re: כשר סוויצ'
פורסם: ו' אפריל 24, 2015 8:40 am
על ידי חובב_ספרים
.
Re: כשר סוויצ'
פורסם: ו' אפריל 24, 2015 9:59 am
על ידי ברזילי
א. היכן מבואר בראשונים ופוסקים שמה ש"כל פולס יחידי מצד עצמו אינו מוכרח להפעלת החשמל אין זה מפקיעתו מידי פס"ר" ?
אם הכוונה לכך שעשיית פעולות רבות שבכל אחת יש ספק אם תעשה מלאכה בדשא"מ, אך בצירוף כולן קרוב לודאי שתהיה מלאכה, דנו בזה קצת כאן:
viewtopic.php?f=17&t=20574 אבל קשה לומר שיש בזה דבר מוסכם בראשונים ובפוסקים.
אולי כוונתם לענין אחר - שכיוון שיש כאן מעשה אחד מצד האדם, מסתכלים על כל התוצאות האפשריות גם יחד כדי לבחון אם זה פס"ר או לא. אבל היכן זה מפורש בראשונים ובפוסקים?
ב. לעומת זאת, אני מתפלא שאת הטענה השלישית שמו בסוף ובצורה מסופקת יחסית, לענ"ד זו הטעות המשמעותית ביותר בענין המתג הזה (המצדדים בו התיחסו לזה, אבל תירוצם נראה לענ"ד קלוש)
Re: כשר סוויצ'
פורסם: ו' אפריל 24, 2015 6:11 pm
על ידי גם זו לטובה
ברזילי כתב:
ב. לעומת זאת, אני מתפלא שאת הטענה השלישית שמו בסוף ובצורה מסופקת יחסית, לענ"ד זו הטעות המשמעותית ביותר בענין המתג הזה (המצדדים בו התיחסו לזה, אבל תירוצם נראה לענ"ד קלוש)
אכן פלא גדול, וראה דברי הגר"ז קורן לעיל.
Re: כשר סוויצ'
פורסם: ב' אפריל 27, 2015 10:59 pm
על ידי חברא
Re: כשר סוויצ'
פורסם: ב' אפריל 27, 2015 11:27 pm
על ידי חברא
Re: כשר סוויצ'
פורסם: ג' אפריל 28, 2015 7:54 pm
על ידי מעט מים
מאמר מהרב שלמה מילער שליט"א
רה”כ ואב”ד דכולל טאראנטא
בלע”ז ”Kosher Switch“ ” הנה לדעתי אין להתיר כלל המתג אור שקורין “כשר סוויטש
ואין לי פנאי להאריך אבל יש צורך גדול להעיר על שתי נקודות שלדעתי הרבה טועים
בזה.
א] לדעתי כל העברת מידע למחשב בשבת יש בו מלאכה של תקון מנא שהוא מכשיר
עבודתו. והנה לענין שעון כתב המשנה ברורה בסימן של”ח ס”ק ט’ לענין זוג המדקדק
לשעות דמותר להכינו מבעוד יום אבל בשבת אסור, לא מיבעיא דאם עמד דאסור
להכינו שילך ואפילו רק בנענוע חוט הברזל שמתנענע ויש בזה איסור תורה לכמה
פוסקים דהוי בכלל תיקון מנא, אלא אפילו בעודו הולך אסור ג”כ למשוך המשקולות
(או ב”טאשין אוהר” חוט המושך הגלגלים) שלא יפסוק הלוכו. וע”ש בשעה”ת אם זה
מה”ת או מדרבנן ע”ש ס”ק י”ח. ופשוט שבשעה שאינו הולך שכתב דיש בזה אסור
תורה לכמה פוסקים, הוא אפילו אם יתחיל פעולתו אחר זמן שיש כאן איזה מניעה
והוא מסיר המניעה לאח”ז, מ”מ תקון מנא נעשה עכשיו בשעת עריכת השעון. וכן נמי
בכל מידע שהוא מעביר למחשב בשבת, וע”י מידע זה יפעול המחשב לאח”ז יש כאן
עכשיו תיקון מנא.
ב] מש”כ הרבה בהיתר של גרמא וכדומה: והנה עיין בסימן רס”ה במש”ב ס”ק ו’ לענין
ביטול כלי מהיכנו שהביא בשם מהרי”ל עצה להשים כלי תחת השלחן והסכים המג”א
לזה דישים הכלי מבע”י תחת השלחן ובשבת אחר האכילה יסיר את השלחן והכלי
עומד מעצמו תחת הנר, ואף דהוא גורם בשבת לבטל כלי מהיכנו ע”י הסרת השלחן
מ”מ שרי כיון שאינו מבטלו בידים בשבת. ועוד דהא אין אנו נזהרים מלהשים כלי
בשבת על השלחן תחת הנר אע”פ שנופל בו שמן כי אינו מתכוין לכך ה”נ אין
מתכוונים כשמסיר השלחן אלא להצלת השלחן שלא יפול עליו הנר עכ”ל, והנה מובא
במ”ב דלהשים בשבת כלי תחת השלחן ואח”כ להסיר השלחן והכלי ישאר תחת הנר
אסורה ואף דכל מעשה לחוד שרי, דודאי שרי להשים כלי תחת השלחן בשבת ואין כאן
שום סרך איסור, וכשהכלי כבר מונח תחת השלחן שרי להסיר השלחן אבל לעשות
מעשה שניהם יחד בשבת שימת הכלי והסרת השלחן אח”כ אסור אף דאפילו גרמא אין
כאן מ”מ אסור, וזה אף שכוונתו רק להצלת השלחן כשמסיר השלחן, ואם כוונתו
שיפול השמן לתוך הכלי לפי טעם ב’ במ”ב יאסר אף במניח הכלי תחת השלחן מע”ש.
וכ”ש להשים כלי תחת השלחן ויודע שאח”ז יבוא מישהו ויסלק השלחן א”כ יש איסור
מבטל כלי מהיכנו בשעת הנחת הכלי תחת השלחן אף שהביטול לא יבוא אחר הסרת
השלחן ואחר נפילת השמן לתוך הכלי, מ”מ נכלל בגזירת חכמים של ביטול כלי מהיכנו
ואף שלכאורה יש להתיר זה מדין גרמא ומדין הסרת המונע מ”מ אסור. ואי הטעם
שגזרו ע”ז שידעו חז”ל אם יעשה כן, הנה זה דבר ההוה תמיד ובזה הבינו שבמשך
הזמן תבטל עי”ז איסור ביטול כלי מהיכנו. והתירו גרמא רק באופן מקרה כמו בשרפה
שאין זה דבר קבוע בכל שבת ולא יבוא ע”י כן לאסור כבוי, משא”כ בדבר קבוע והנה
אסור להשים כלי תחת השלחן בשבת ואח”כ להסיר השלחן (או אם השלחן יסתלק
מכח מחשב לאח”ז) אף דכל מעשה בפנ”ע שרי. וא”כ בכל גרמא שיעשה בקביעות אין
להתיר כמו שאין מתירים גרמא של ביטול כלי מהיכנו.
[לפי טעם ב’ במ”ב שאינו מכוין שהשמן יפול לתוך הכלי אפשר שיהא שרי גם להשים
כלי תחת השלחן בשבת ולהסיר השלחן אח”כ בכוונה להצלת השלחן לחוד, ומה שלא
התיר המ”ב רק אם משים הכלי מע”ש אולי הטעם מפני שאינו מתיר אלא בצירוף ב’
הטעמים].
איך שיהיה אם אסור להשים כלי תחת השלחן ואח”כ להסיר השלחן כ”ש שאסור
המתג אור שקורין “כשר סוויטש”.
ג] ובכלל ענין הגרמא היא סוגיא עמוקה שאף שמתירים להשים כלי חרש מלאים מים
לפני הדליקה כמבואר בסימן של”ד סעיף כ”ב. אולם לעשות מחיצה של שלג לפני
הדליקה פליגי הראשונים בזה ע’ תוס’ שבת מז: דדעת ר”ת ור”ח דרק כל”ח מלא מים
חשוב גרמא ושרי משא”כ מחיצה של שלג דאין הפסק בין מים לניצוצות. ותוס’ שם
מצדדים דלפי ש”ס שלנו אפשר דשרי גם במחיצות של שלג. ועיין ריטב”א שהביא
שהתוס’ מקשים על פירוש ר”ח ור”ת מטלית שאחז בו אור שמותר לתת מים מצד אחר,
ובריטב”א תירץ דכל שיש ריוח שום דבר בין המים והאש הפסקה חשיבה להו כיון
דאפשר שתכבה קודם שתגיע שם. ואף שיש להאריך בכוונת תירוצו מ”מ זה מפורש
בדבריו דלדעת ר”ח ההיתר של גרמא הוא רק מפני שאפשר שתכבה קודם לכן ע”ש. וע’
ברשב”א שבת ק”כ דרק מחיצה של כלים שרי, דאפשר דלא מתבקעי אבל מחיצה של
מים לא שרי כן דעת ראב”ד ורמב”ן להעמיד דעת הרי”ף, וע’ תשו’ אבנ”ז סי’ ר”ל מש”כ
לענין היתר כלים מלאים מים דהוי כמו כח כחו ע“ש ואף דגרמא כשמכוין חייב, הכא
רוצה שהאש לא תעבור כלל ואין מחשבתו שהכלים יתבקעו ואח”כ המים יכבו
הדליקה דאדרבה רוצה שלא יבקעו הכלים והאש תכבה קודם שתגיע לכלים ע”ש
בפלפולו.
ובאמת בכל גרמא כשמכוין לכך כבר האריכו המפרשים דאפשר שאין כאן פטור גרמא
דאדרבה הלא מבואר בב”ק ס. דאף דזורה ורוח מסייעתו לענין נזקין הוי גרמא, מ”מ
לענין שבת חייב דמלאכת מחשבת אסרה תורה וע’ ישועת יעקב סוף סי’ של”ד מה
שהאריך נכדו מו”ה צבי הירש דיש כמה פוסקים האוסרים גרמא אם מכוין לכך ע”ש
מה שהאריך בזה ע”ש בד”ה ועדיין.
וידוע דעת הרא”ש במסתפק מן שפופרת של ביצה שהיא למעלה מן הכלי חשיב מכבה
ממש וחייב עליה אף שכבוי נעשה לאחר זמן, ועיין אבנ”ז סי’ רל”ב מש”כ בדעת
הרא”ש, ואיך שיהי’ דעת הרא”ש דהיתר גרמא רק באופן שאינו נוגע בדבר הדולק אלא
עשה דבר חוצה לו הגורם את כיבוי כשתגיע שם הדליקה, אבל הכא השמן והפתילה
שניהם גורמים והממעט מאחד מהם למהר הכיבוי חייב. והיינו דעל הכיבוי הבא
לאחר זמן לא מקרי גרמא כיון שעשה פעולה בדבר שידלק לאח”ז אף שעכשיו אין
נעשה שום מלאכה.
וב”ה כבר כתבו ”Kosher Switch“ היוצא מדברינו, שח”ו להתיר המתג אור שקורין
רבנים חשובים לאסור. ופשוט שיש בזה זלזול שבת שרוצים לעשות שבת כימי החול
והשבת אצלנו ברכה ולא בעיה שצריך לפתור לעשותו כיום חול ושיהא אופן לעשות
ביום שבת הכל כימי החול ח”ו. ובעזהי”ת נזכה להבין ששמירת שבת ברכה היא לנו.
Re: כשר סוויצ'
פורסם: ו' מאי 15, 2015 1:23 am
על ידי גם זו לטובה
.
Re: כשר סוויצ'
פורסם: ו' מאי 15, 2015 2:20 pm
על ידי מבקש תורה
אני מחפש חומר בעניין בעיקר על חלק שאסור לעשות כן מצד זלזול בשבת ושיבואו כך לעקור כל איסורי שבת- היכן מצינו בפוסקים דוגמא להנ"ל מכח זה אסרו לעשות דברים בשבת.
(אפשר לכתוב כאן או באישי)
Re: כשר סוויצ'
פורסם: ו' מאי 15, 2015 3:32 pm
על ידי חברא
שבות יצחק על גרמא עמ' קלט.
Re: כשר סוויצ'
פורסם: ו' מאי 15, 2015 5:02 pm
על ידי נהר שלום
מבקש תורה כתב:אני מחפש חומר בעניין בעיקר על חלק שאסור לעשות כן מצד זלזול בשבת ושיבואו כך לעקור כל איסורי שבת- היכן מצינו בפוסקים דוגמא להנ"ל מכח זה אסרו לעשות דברים בשבת.
(אפשר לכתוב כאן או באישי)
בכל הספרים בענין אופניים
Re: כשר סוויצ'
פורסם: ו' מאי 15, 2015 6:28 pm
על ידי אנא עבדא
בעלון 'עלים לתרופה' פורסם מכתב מהג"ר שמאי גרוס שליט"א שאסור להשתמש בזה.
ובאותו שבוע פורסם גם מכתב מהגרח"צ שפירא שליט"א (שלמעלה הובא מכתב להיתר) שחלילה להשתמש בזה, וכל ההיתר הוא רק לצורך חולה וכדומה
Re: כשר סוויצ'
פורסם: א' מאי 17, 2015 4:32 pm
על ידי אנא עבדא
היום ב'המבשר' כרוז מבית דינו של הגר"ש וואזנר זצ"ל בעל שבט הלוי מאוד בחריפות נגד הכושר סוויץ'
Re: כשר סוויצ'
פורסם: א' מאי 17, 2015 11:54 pm
על ידי גם זו לטובה
אנא עבדא כתב:היום ב'המבשר' כרוז מבית דינו של הגר"ש וואזנר זצ"ל בעל שבט הלוי מאוד בחריפות נגד הכושר סוויץ'
מי שאסר מעלית שבת בכל תוקף, מה חידוש איכא שאסור את הכשר סוייץ.
Re: כשר סוויצ'
פורסם: א' מאי 17, 2015 11:57 pm
על ידי אוצר החכמה
גם מי שהתיר מעלית שבת בכל תוקף חייב לאסור את הכושר סוויץ' הזה, שעד כמה שהתברר כנראה לא היה שום רב שהתירו, ואין שום סיבה להתירו. (הכל מדובר לעלמא ולא לחולים)
Re: כשר סוויצ'
פורסם: ו' מאי 22, 2015 10:38 am
על ידי איש_יהודי
שמעתי פעם ווארט חריף, שכשהקב"ה חיזר על כל האומות לא רצה אף אחד לקחת את התורה עד שהגיע לבנ"י ואמרו "זה בסדר, אנחנו כבר נסתדר עם זה"...
שאלת תם: האם לא כדאי לפני שמחרימים את כל ההיתרים הנ"ל, לעקור מקרבנו את ההיתר המפוקפק של "נישט אום שבת גערעדט"? וידוע כבר על אחד שהשתמש בהיתר המפורסם של "נישט אום שבת געטאן"...
Re: כשר סוויצ'
פורסם: ג' יוני 02, 2015 12:00 pm
על ידי גם זו לטובה
מכתב הגרח"ג [מכתבי התעוררות עמ' קי]
Re: כשר סוויצ'
פורסם: ג' יוני 02, 2015 3:02 pm
על ידי אום אני חומה
היום ביתד מכתב חריף נגד הסוויץ' ממרן רה"י ומרן שה"ת שליט"א וז"ל:
'אודות הסויטש לשבת, פשוט וברור כי פעולה במכשיר שעל ידו נעשית תוצאת מלאכה, בכל דרך שהוא פועל את המלאכה הרי זה מלאכת מחשבת.
והמייצרים והמפיצים דברים אלו וכיו"ב לשבת ויו"ט והמסייעים להם בכל דרך שהיא ואפילו לבתי חולים, מכשילים את הרבים באיסורי סקילה וכרת ועקירת הדת רח"ל ויחושו לנפשם'
Re: כשר סוויצ'
פורסם: ג' יוני 02, 2015 3:13 pm
על ידי צולניק
אום אני חומה כתב:היום ביתד מכתב חריף נגד הסוויץ' ממרן רה"י ומרן שה"ת שליט"א וז"ל:
'אודות הסויטש לשבת, פשוט וברור כי פעולה במכשיר שעל ידו נעשית תוצאת מלאכה, בכל דרך שהוא פועל את המלאכה הרי זה מלאכת מחשבת.
והמייצרים והמפיצים דברים אלו וכיו"ב לשבת ויו"ט והמסייעים להם בכל דרך שהיא ואפילו לבתי חולים, מכשילים את הרבים באיסורי סקילה וכרת ועקירת הדת רח"ל ויחושו לנפשם'
היה חסר מכתב ממרנן ורבנן וגו' לעיתון של יום ג' ?!
במילים אחרות: יש כאן איזה חידוש? יש מישהו שעדייין לא השתכנע?
Re: כשר סוויצ'
פורסם: ג' יוני 02, 2015 4:02 pm
על ידי אוצר החכמה
למה?
בעיני זה חשוב לדעת שס"ל שהוא חיוב סקילה וכרת ולא מותר גם בבתי חולים, כמובן אם אפשר להסיק משהו ממודעות העיתון בכלל, כבר דברנו כאן על זה האם גרמא באופן כזה שלנראה לעין האדם אין בו גרמא כלל כי לעולם הוא קורה ומייד האם מיקרי גרמא, שמצד הסברא יש לומר שאינו נקרא גרמא ואם כן כל מיני היתרים של מפסקי גרמא נופלים.
בנוסף אני לא יודע מה התכוונו יצרני הכשר סוויטש הזה כשכתבו שאצלם יש מעלה שלפעמים אינו עובד כלל, אם הכוונה שייתכן שאדם ילחץ ולא יקרה כלום ויצטרך ללחוץ שוב והוא באופן שנראה לעין א"כ יש בזה באמת מעלה לעניין זה.
אני חושב שיש מקום לדון באמת אם יש איזה צד גרמא במפסק הזה.
כלומר לעניין מה שרצו להתיר שימוש לכל העולם זה ברור שאינו כי גם גרמא לא הותרה, ומה שכתבו שהוא דבר שאינו מתכוון זה הבל כמו שביארו כאן, אבל השאלה האם המפסק הוא מעשה בגרמא או בידים היא נושא לדיון.
Re: כשר סוויצ'
פורסם: ג' יוני 02, 2015 5:13 pm
על ידי אום אני חומה
צולניק כתב:אום אני חומה כתב:היום ביתד מכתב חריף נגד הסוויץ' ממרן רה"י ומרן שה"ת שליט"א וז"ל:
'אודות הסויטש לשבת, פשוט וברור כי פעולה במכשיר שעל ידו נעשית תוצאת מלאכה, בכל דרך שהוא פועל את המלאכה הרי זה מלאכת מחשבת.
והמייצרים והמפיצים דברים אלו וכיו"ב לשבת ויו"ט והמסייעים להם בכל דרך שהיא ואפילו לבתי חולים, מכשילים את הרבים באיסורי סקילה וכרת ועקירת הדת רח"ל ויחושו לנפשם'
היה חסר מכתב ממרנן ורבנן וגו' לעיתון של יום ג' ?!
במילים אחרות: יש כאן איזה חידוש? יש מישהו שעדייין לא השתכנע?
לא הבנתי כוונתך. עם כל ההערכה לגרש"ק גרוס ולגר"א וייס וכו' וכו', למכתב מגדולי הדור יש עוצמה אחרת, הלא כן?!
Re: כשר סוויצ'
פורסם: ג' יוני 02, 2015 7:38 pm
על ידי צולניק
אום אני חומה כתב:צולניק כתב:אום אני חומה כתב:היום ביתד מכתב חריף נגד הסוויץ' ממרן רה"י ומרן שה"ת שליט"א וז"ל:
'אודות הסויטש לשבת, פשוט וברור כי פעולה במכשיר שעל ידו נעשית תוצאת מלאכה, בכל דרך שהוא פועל את המלאכה הרי זה מלאכת מחשבת.
והמייצרים והמפיצים דברים אלו וכיו"ב לשבת ויו"ט והמסייעים להם בכל דרך שהיא ואפילו לבתי חולים, מכשילים את הרבים באיסורי סקילה וכרת ועקירת הדת רח"ל ויחושו לנפשם'
היה חסר מכתב ממרנן ורבנן וגו' לעיתון של יום ג' ?!
במילים אחרות: יש כאן איזה חידוש? יש מישהו שעדייין לא השתכנע?
לא הבנתי כוונתך. עם כל ההערכה לגרש"ק גרוס ולגר"א וייס וכו' וכו', למכתב מגדולי הדור יש עוצמה אחרת, הלא כן?!
לתומי סברתי שאחר שהדבר נאסר על יד חשובי מורי ההוראה בארץ ובעולם ומכל החוגים והזרמים התורניים, הרי שפשיטא שאין הו"א שהגרח"ק והגראי"ל הינם שותפים לאיסור.
ולגוף הנכתב לאסור זאת לבתי חולים [כלומר שאין שום צד חילוק בין הדלקה במתג זה להדלקה במתג רגיל] פשיטא שאין לסמוך בזה על לשונות מכתבים מעין אלו וכפי שרמז הרב אוצה"ח.
Re: כשר סוויצ'
פורסם: ג' יוני 02, 2015 7:52 pm
על ידי נוה הלבנון
אוצר החכמה כתב:בנוסף אני לא יודע מה התכוונו יצרני הכשר סוויטש הזה כשכתבו שאצלם יש מעלה שלפעמים אינו עובד כלל, אם הכוונה שייתכן שאדם ילחץ ולא יקרה כלום ויצטרך ללחוץ שוב והוא באופן שנראה לעין א"כ יש בזה באמת מעלה לעניין זה.
.
אני הבנתי שיש פעמים שיכול לקחת עד 2 דקות בשביל שזה ידלק.
וע"ז כתב הרב נויבירט (?), שא"כ גם לצרכי פקו"נ אין תועלת במפסק זה.
Re: כשר סוויצ'
פורסם: ג' יוני 02, 2015 8:33 pm
על ידי ברזילי
הרב נויבירט כתב שהתיר לצרכי רפואה ובטחון בלבד
Re: כשר סוויצ'
פורסם: ג' יוני 02, 2015 11:15 pm
על ידי נוה הלבנון
ברזילי כתב:הרב נויבירט כתב שהתיר לצרכי רפואה ובטחון בלבד
אמת.
הטענה שכתבתי לעיל נכתבה במכתב החתום ע"י מכון מדעי טכנולוגי.
(וכבר הסתייגתי מהמקור שלי בסימן - ?)
Re: כשר סוויצ'
פורסם: ד' יוני 03, 2015 12:17 am
על ידי נוטר הכרמים
צולניק כתב:אום אני חומה כתב:היום ביתד מכתב חריף נגד הסוויץ' ממרן רה"י ומרן שה"ת שליט"א וז"ל:
'אודות הסויטש לשבת, פשוט וברור כי פעולה במכשיר שעל ידו נעשית תוצאת מלאכה, בכל דרך שהוא פועל את המלאכה הרי זה מלאכת מחשבת.
והמייצרים והמפיצים דברים אלו וכיו"ב לשבת ויו"ט והמסייעים להם בכל דרך שהיא ואפילו לבתי חולים, מכשילים את הרבים באיסורי סקילה וכרת ועקירת הדת רח"ל ויחושו לנפשם'
היה חסר מכתב ממרנן ורבנן וגו' לעיתון של יום ג' ?!
במילים אחרות: יש כאן איזה חידוש? יש מישהו שעדייין לא השתכנע?
הדבר היותר מעניין: מישהו שם לב מהו התאריך של המכתב?
לקח לועדה הרוחנית שלש שבועות לאשר אותו לפרסום, או שאולי לא נשאר מקום בעמ' ראשון בשבועות הקודמים?
מי חכם ויבן פשר דבר.
Re: כשר סוויצ'
פורסם: ד' יוני 03, 2015 1:06 am
על ידי גם זו לטובה
אום אני חומה כתב:היום ביתד מכתב חריף נגד הסוויץ' ממרן רה"י ומרן שה"ת שליט"א וז"ל:
'אודות הסויטש לשבת, פשוט וברור כי פעולה במכשיר שעל ידו נעשית תוצאת מלאכה, בכל דרך שהוא פועל את המלאכה הרי זה מלאכת מחשבת.
והמייצרים והמפיצים דברים אלו וכיו"ב לשבת ויו"ט והמסייעים להם בכל דרך שהיא ואפילו לבתי חולים, מכשילים את הרבים באיסורי סקילה וכרת ועקירת הדת רח"ל ויחושו לנפשם'
כלומר בעל השש"כ (ואולי גם רבו גאון ישראל הגרשז"א) הרי הם מכשילים וכו'?
Re: כשר סוויצ'
פורסם: ד' יוני 03, 2015 1:21 am
על ידי מחולת המחנים
גם זו לטובה כתב:אום אני חומה כתב:היום ביתד מכתב חריף נגד הסוויץ' ממרן רה"י ומרן שה"ת שליט"א וז"ל:
'אודות הסויטש לשבת, פשוט וברור כי פעולה במכשיר שעל ידו נעשית תוצאת מלאכה, בכל דרך שהוא פועל את המלאכה הרי זה מלאכת מחשבת.
והמייצרים והמפיצים דברים אלו וכיו"ב לשבת ויו"ט והמסייעים להם בכל דרך שהיא ואפילו לבתי חולים, מכשילים את הרבים באיסורי סקילה וכרת ועקירת הדת רח"ל ויחושו לנפשם'
כלומר בעל השש"כ (ואולי גם רבו גאון ישראל הגרשז"א) הרי הם מכשילים וכו'?
יתכן שהיום אחרי שיזמי החידוש הציגו אותו לציבור בתור דבר של לכתחילה, החליטו רבותינו למיגדר מילתא לאסור את השימוש במכשיר זה לגמרי גם בבתי חולים.
ובאמת שגם השימוש עצמו במכשירי גרמא וכדו' בבתי חולים ולצורך פיקו"נ יש להחליט בשום שכל איך וכיצד לנהוג, וכמדומה שדעת כמה מרבותינו לשלול את השימוש במכשירי גרמא וכדו' אף בבתי חולים, כדי שההמון עם לא יבואו לטעות ולהשתמש במכשירים אלו אף במקום שאין בו פיקו"נ.
וכמובן שדברים אלו וכיו"ב נתונים להכרעת חכמי הדור.
ולפלא שהמחמירים בענינים אחרים, דוקא כאן נראה שמחפשים קולות והיתרים.
Re: כשר סוויצ'
פורסם: ד' יוני 03, 2015 8:04 pm
על ידי יאיר1
ראשית אני מופתע מהיחס המכובד לנוסח מכתב ביתד....
חברים קצת רצינות.....
שנית, במכתב של ר' זלמן קורן, מביא שיש מכתב של הרב רוזן, יש למישהו את המכתב הזה?
Re: כשר סוויצ'
פורסם: ד' יוני 03, 2015 8:07 pm
על ידי נוה הלבנון
נוטר הכרמים כתב:צולניק כתב:אום אני חומה כתב:היום ביתד מכתב חריף נגד הסוויץ' ממרן רה"י ומרן שה"ת שליט"א וז"ל:
'אודות הסויטש לשבת, פשוט וברור כי פעולה במכשיר שעל ידו נעשית תוצאת מלאכה, בכל דרך שהוא פועל את המלאכה הרי זה מלאכת מחשבת.
והמייצרים והמפיצים דברים אלו וכיו"ב לשבת ויו"ט והמסייעים להם בכל דרך שהיא ואפילו לבתי חולים, מכשילים את הרבים באיסורי סקילה וכרת ועקירת הדת רח"ל ויחושו לנפשם'
היה חסר מכתב ממרנן ורבנן וגו' לעיתון של יום ג' ?!
במילים אחרות: יש כאן איזה חידוש? יש מישהו שעדייין לא השתכנע?
הדבר היותר מעניין: מישהו שם לב מהו התאריך של המכתב?
לקח לועדה הרוחנית שלש שבועות לאשר אותו לפרסום, או שאולי לא נשאר מקום בעמ' ראשון בשבועות הקודמים?
מי חכם ויבן פשר דבר.
אולי 'צולניק' הוא החכם, וכדביאר לעיל...
Re: כשר סוויצ'
פורסם: ד' יוני 03, 2015 11:12 pm
על ידי צונאמי
אום אני חומה כתב:היום ביתד מכתב חריף נגד הסוויץ' ממרן רה"י ומרן שה"ת שליט"א וז"ל:
'אודות הסויטש לשבת, פשוט וברור כי פעולה במכשיר שעל ידו נעשית תוצאת מלאכה, בכל דרך שהוא פועל את המלאכה הרי זה מלאכת מחשבת.
והמייצרים והמפיצים דברים אלו וכיו"ב לשבת ויו"ט והמסייעים להם בכל דרך שהיא ואפילו לבתי חולים, מכשילים את הרבים באיסורי סקילה וכרת ועקירת הדת רח"ל ויחושו לנפשם'
Re: כשר סוויצ'
פורסם: א' יוני 07, 2015 10:08 pm
על ידי אמסטרדם
למה על מה שהחזו"א היה צריך לכתוב ס"ק שלם - הגאונים כותבים "פשוט וברור"?
Re: כשר סוויצ'
פורסם: ב' יוני 08, 2015 3:28 pm
על ידי בית אליהו
מכתב גדולי תלמידי החזו"א נגד המכון לפתרון בעיות
Re: כשר סוויצ'
פורסם: ג' יוני 09, 2015 11:50 pm
על ידי גם זו לטובה
כתב בעיתון י"נ יום ג' פ' בהעלותך :
שאלה זו כבר עלתה על שלחנם של מרנן האחיעזר והחזו"א האם ניתן לייצר מכשיר לצורך חליבה בשבת אשר יעשה את המלאכה באופן שלא יהיה בזה איסור מלאכה. וכתב האחיעזר לחזו"א כי הוא מסכים עימו שכל מכשיר שאם ייהא מותר להשתמש בשבת יהיה נאות לרבים להשתמש בו בשבת הלא זה מלאכה גמורה וראוי למחות ולגעור בזה כי אין שום תקנה בדבר ע"כ וזאת משום דכלי נאות לרבים עשיית מלאכה בשבת הוא מלאכת מחשבת שו"ת אחיעזר ח"ד סי' ז' וקו"א חזו"א באגרות האחיעזר יג.
כמובן שאין קשר בין הכותב באחיעזר והחזו"א, לנידון דידן [התם הנידון על דיני שינוי ולא על דיני גרמא]
Re: כשר סוויצ'
פורסם: ה' יוני 11, 2015 1:48 pm
על ידי ברזילי
גם זו לטובה כתב:כתב בעיתון י"נ יום ג' פ' בהעלותך :
שאלה זו כבר עלתה על שלחנם של מרנן האחיעזר והחזו"א האם ניתן לייצר מכשיר לצורך חליבה בשבת אשר יעשה את המלאכה באופן שלא יהיה בזה איסור מלאכה. וכתב האחיעזר לחזו"א כי הוא מסכים עימו שכל מכשיר שאם ייהא מותר להשתמש בשבת יהיה נאות לרבים להשתמש בו בשבת הלא זה מלאכה גמורה וראוי למחות ולגעור בזה כי אין שום תקנה בדבר ע"כ וזאת משום דכלי נאות לרבים עשיית מלאכה בשבת הוא מלאכת מחשבת שו"ת אחיעזר ח"ד סי' ז' וקו"א חזו"א באגרות האחיעזר יג.
כמובן שאין קשר בין הכותב באחיעזר והחזו"א, לנידון דידן [התם הנידון על דיני שינוי ולא על דיני גרמא]
אאל"ט החזו"א כותב להדיא להתיר את מכונות החליבה (הפועלות באופן שפעולת האדם מקדימה את פעולת המנוע), וגם התיר את הסטת החלב ה"שני" מכלי ההולך לאיבוד לכלי השומר על החלב.