עמוד 1 מתוך 1
קדשים קלים אינם באים על חטא - רמב"ן ור"א
פורסם: ג' דצמבר 02, 2014 12:59 pm
על ידי ברי היזיקא
הגר"א בפרשת יתרו כותב בתוך דבריו:
קדשי קדשים ובאין על חטא, משא"כ בקדשים קלים וכמ"ש ר"א והרמב"ן
היכן נמצא הר"א והרמב"ן?
Re: קדשים קלים אינם באים על חטא - רמב"ן ור"א
פורסם: ש' ינואר 03, 2015 8:23 pm
על ידי יוסף שמעוני
רמב"ן ויקרא ו, כג.
Re: קדשים קלים אינם באים על חטא - רמב"ן ור"א
פורסם: ש' ינואר 03, 2015 8:26 pm
על ידי מן השורה
יש לעיין משלמי עצרת, שהם קדשי קדשים, עי' זבחים נ"ה. :, ולא באים על חטא.
Re: קדשים קלים אינם באים על חטא - רמב"ן ור"א
פורסם: ב' ינואר 05, 2015 5:21 am
על ידי שברי לוחות
עמד בקושיא זו הרמ"א בתורת העולה ח"ב פרק יד.
ובאדרת אליהו פרשת דברים (דף כו:) ובפירוש באר יצחק שם משמע קצת דקדשי קדשים לענין זה היינו דווקא אשם עולה חטאת מנחה ולא מיירי משאר קדשי קדשים, עיי"ש כל הרמזים שנתנו לזה.
והר"ת ור"א הוא אולי והרב אברבנאל, שהוא מרחיב ביסוד זה בריש פרשת צו
Re: קדשים קלים אינם באים על חטא - רמב"ן ור"א
פורסם: ב' ינואר 05, 2015 4:32 pm
על ידי מיללער
כל המנחות הם קדשי קדשים אף אלו שבאו בנדר ובנדבה
Re: קדשים קלים אינם באים על חטא - רמב"ן ור"א
פורסם: ב' ינואר 05, 2015 6:50 pm
על ידי פלתי
גם חטאת ועולת יולדת וחטאת ואשם מצורע אינם באים על חטא אלא להכשר, אע"פ שהם קדשי קדשים.
Re: קדשים קלים אינם באים על חטא - רמב"ן ור"א
פורסם: ד' יוני 12, 2019 12:18 am
על ידי עושה חדשות
עכ"פ, מהי נקודת החילוק השורשית בין קדשי קדשים לקדשים קלים, אשר ממנה יוצאים כל חילוקי הדינים?