עמוד 1 מתוך 1
כלי המקילין בהיתר מכירה למחמירין
פורסם: ב' נובמבר 10, 2014 8:15 pm
על ידי רוצה לידע
כיצד נוהגים בני א''י המחמירים שלא לסמוך על ההיתר מכירה כלפי כליהם של הסומכים על ההיתר? האם אינם אוכלים בלי להגעילן?
וכן יש לשאול בכל כגון הא ומסתעף לב' חלקים א' כשאחד אינו סומך על חבירו כגון בענין מערכת הכשרות שכל חד מקפיד לאכול רק מכמה האם יש לו להגעיל כלי האוכלים ממי שסומך על מערכת הכשרות אחרים?
ב' כשסומך על חבירו מאה אחוז רק יודע שחבירו סומך על שיטות שהוא לא קיבל כמו היתר מכירה וספרדים בחגבים וכן בחילוקי השחיטות בין הספרדים לאשכנזים וכן לגבי אותם הסומכים על הגר''מ פינשטין בענין חלב עכו''ם וכו'
Re: כלי המקילין בהיתר מכירה למחמירין
פורסם: ב' נובמבר 10, 2014 8:29 pm
על ידי בברכה המשולשת
יש על זה תשובה של מרן הגרשז"א
Re: כלי המקילין בהיתר מכירה למחמירין
פורסם: ב' נובמבר 10, 2014 8:30 pm
על ידי גם זו לטובה
החמרה בכלים תלויה במידת ההחמרה, מי שסובר דהוי חומרא בעלמא יכול להקל בכלים ומי שסובר שהמכירה לאו כלום הוא, יש לו להחמיר אף בכלים, מאכל המתבשל בכלים שאינם ב"י מותר בדיעבד [ובבישל במזיד לדעת רוה"פ אסור אף בדיעבד] מה שיש לדון בזה בנתבשל ע"י מי שסומך על המתירים האם אסור בדיעבד לאוסרים, ול"ע בזה כעת.
[כידוע דבכלים בני זמננו יש מקילים שאינם בולעים ואכמ"ל]
Re: כלי המקילין בהיתר מכירה למחמירין
פורסם: ג' נובמבר 11, 2014 10:13 pm
על ידי מזמור שיר
מישהו אמר לי שהאור לציון בספרו על שביעית מקל בכלים שנתבשל בהם מהיתר מכירה. מישהו יכול לבדוק את זה בספר אם זה נכון?
Re: כלי המקילין בהיתר מכירה למחמירין
פורסם: ד' נובמבר 12, 2014 11:00 pm
על ידי חכמה בגוים
גם זו לטובה כתב:החמרה בכלים תלויה במידת ההחמרה, מי שסובר דהוי חומרא בעלמא יכול להקל בכלים ומי שסובר שהמכירה לאו כלום הוא, יש לו להחמיר אף בכלים, מאכל המתבשל בכלים שאינם ב"י מותר בדיעבד [ובבישל במזיד לדעת רוה"פ אסור אף בדיעבד] מה שיש לדון בזה בנתבשל ע"י מי שסומך על המתירים האם אסור בדיעבד לאוסרים, ול"ע בזה כעת.
[כידוע דבכלים בני זמננו יש מקילים שאינם בולעים ואכמ"ל]
א. האם יואיל כת"ר להחכימני מי הם רוב הפוסקים הנ"ל?
ב. מה יש לדון, האם זה נחשב מזיד?
Re: כלי המקילין בהיתר מכירה למחמירין
פורסם: ד' נובמבר 12, 2014 11:48 pm
על ידי יעקובי
מזמור שיר כתב:מישהו אמר לי שהאור לציון בספרו על שביעית מקל בכלים שנתבשל בהם מהיתר מכירה. מישהו יכול לבדוק את זה בספר אם זה נכון?
יעויין לו עמ' כא אות ט, דבדיעבד יש מקום להקל בכלים אלו, ומייתי ראיה מיו"ד סי' סד, ומ"מ לכתחלה טוב להחמיר במקום שאפשר שלא לאכול בכלים אלו בלא הגעלה, יעו"ש.
Re: כלי המקילין בהיתר מכירה למחמירין
פורסם: א' נובמבר 16, 2014 12:20 am
על ידי עתניאל בן קנז
ראה עמ' 2
Re: כלי המקילין בהיתר מכירה למחמירין
פורסם: א' נובמבר 16, 2014 12:37 am
על ידי הרועה
Re: כלי המקילין בהיתר מכירה למחמירין
פורסם: א' נובמבר 16, 2014 1:38 am
על ידי גם זו לטובה
עתניאל בן קנז כתב:ראה עמ' 2
קשה להאמין שהחזו"א התיר, ועוד יתר קשה להאמין שאמר ע"ז רח"ק הורה זקן.
Re: כלי המקילין בהיתר מכירה למחמירין
פורסם: א' נובמבר 16, 2014 6:56 pm
על ידי עתניאל בן קנז
גם זו לטובה כתב:עתניאל בן קנז כתב:ראה עמ' 2
קשה להאמין שהחזו"א התיר, ועוד יתר קשה להאמין שאמר ע"ז רח"ק הורה זקן.
אינך צריך להאמין, תנסה לברר. הרבנים המצוטטים עדיין חיים. תתקשר ותשאל..