בקרו טלה כתב:שערי תשובה - סימן רסב
ונוהגין לומר רבון העולמים
? מה הקשר לכאן?הנאמן בפקדונו כתב:בפני מנחם (מקץ תשנ"ה): יש שכתבו שמקור התפלה במוצאי שבת
אוהב אוצר כתב:? מה הקשר לכאן?הנאמן בפקדונו כתב:בפני מנחם (מקץ תשנ"ה): יש שכתבו שמקור התפלה במוצאי שבת
לומד_בישיבה כתב:יש שם כמה דברים דברים שטעון ביאור.
א. מהו ואשר אתה עתיד לעשות עמי וכו' מהיכי תיתי.
ב. ומתוך מיעוט עוונות וכי מיעוט עוונות שפיר דמי.
ויש עוד הרבה לדון בזה.
לומד_בישיבה כתב:עַל כָּל הַחֶסֶד אֲשֶׁר עָשִׂיתָ עִמָּדִי
וַאֲשֶׁר אַתָּה עָתִיד לַעֲשׂוֹת עִמִּי וְעִם כָּל בְּנֵי בֵיתִי
וְעִם כָּל בְּרִיּוֹתֶיךָ בְּנֵי בְרִיתִי.
א. מהו ואשר אתה עתיד לעשות עמי, מהכ"ת.
ב. מהו ועם כל בריותיך, בני בריתי, והיכן מצינו שעלינו להודות על החסד שעושה על כל בני בריתי.
---
וְזַכֵּנוּ לְקַבֵּל שַׁבָּתוֹת מִתּוֹךְ רוֹב שִׂמְחָה
וּמִתּוֹךְ עֹשֶׁר וְכָבוֹד וּמִתּוֹךְ מִעוּט עֲוֹנוֹת
א. מהו ומתוך מעוט עונות, וכי מיעוט עונות מותר.
אתמהה.
אלכסנדרוס כתב:יש גבול כמה ניתן לדקדק בתחינות נשים.
הנאמן בפקדונו כתב:אוהב אוצר כתב:? מה הקשר לכאן?הנאמן בפקדונו כתב:בפני מנחם (מקץ תשנ"ה): יש שכתבו שמקור התפלה במוצאי שבת
טעיתי.
א. עיין בפוסקים בהלכות ער"ה שכתבו שעם ישראל "יודעים שהקב"ה עושה לנו נס לשפטנו במידת הרחמים", ועוד הרבה לשונות כאלו נמצאות בהרבה מקומות, ובוודאי שאנו יכולים להודות מראש לקב"ה על כל החסדים שהוא עתיד לעשות איתנו, וחזקיה המלך הפסיד עת-רצון בגלל שלא אמר שירה על ניסים שעדיין לא קרו.
לומד_בישיבה כתב:א. מהו ומתוך מעוט עונות, וכי מיעוט עונות מותר.
אתמהה.
יוס'ל כתב:לומד_בישיבה כתב:א. מהו ומתוך מעוט עונות, וכי מיעוט עונות מותר.
אתמהה.
היה פירוש רווח אצל החסידים, על מה שהם נוהגים למחוא כפיים בשבת או לרקוד, שהיו מי שהתנגדו ואסרו זאת,
שעל זה נאמר ''מיעוט עוונות''
וּלְעוֹרֵר לִבִּי לְאַהֲבָתֶךָ – תעורר אותי לאהוב אותך. כלשון הפסוק משיר השירים ב, ז: הִשְׁבַּעְתִּי אֶתְכֶם בְּנוֹת יְרוּשָׁלַם בִּצְבָאוֹת אוֹ בְּאַיְלוֹת הַשָּׂדֶה אִם תָּעִירוּ וְאִם תְּעוֹרְרוּ אֶת הָאַהֲבָה עַד שֶׁתֶּחְפָּץ, וראו גם שם ג, ה; שם ח, ד.
השבעתי אתכם. אתם האומות : בצבאות או באילות. שתהיו הפקר ומאכל כצביים ואיילי' : אם תעירו ואם תעוררו את האהבה. שביני לדודי לשנותה ולהחליפה ולבקש ממני להתפתות אחריכם : עד שתחפץ. בכל עוד שהיא תקועה בלבי והוא חפץ בי : עד שתחפץ. כמו עד שהמלך במסיבו בעוד שהמלך במסיבו : אם תעירו. אם תשניאו כמו (שמואל א כד) ויהי ערך (דניאל ד') ופשרה לערך : ואם תעוררו. כמו העורר על השדה קלניי''ר בלע''ז
העורר על השדה כו' - ראובן מערער על שדה שביד שמעון ואומר לוי שמכרה לך גזלה ממני.
מקור: תעוררו
לע"ז: קלוניי"ר chalongier, תרגום: למחות, להתנגד
לייבעדיג יענקל כתב:ר' מרדכי ידידי
קובלני עליך, מרגלית נפלאה כזו היתה בידך ולא גילית אותה לנו עד כה
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 147 אורחים