עמוד 1 מתוך 1

יבמה שעיברה באמבטי

פורסם: ב' ספטמבר 29, 2014 5:17 pm
על ידי רחמים
אשה התיבמה והולידה מאח בעלה המנוח כמה ילדים
לאחר מכן עברה טיפול והתעברה מבעלה המנוח מה שנקרא בגמ' באמבטי
האם מכאן ואילך מותרת לחיות עם אח בעלה?

דבר נוסף האם הילד שתלד יורש את אביו המנוח?

Re: יבמה שעיברה באמבטי

פורסם: ב' ספטמבר 29, 2014 5:26 pm
על ידי תשבי
האם אין האג"מ ושאר פוסקים חולקים בזה העניין, לגבי הפריות מגויים והדומה לזה.

Re: יבמה שעיברה באמבטי

פורסם: ב' ספטמבר 29, 2014 7:42 pm
על ידי בברכה המשולשת
כמדומני שיש דיון על שאלה כעין שאלת פותח האשכול בשו"ת משנה הלכות

Re: יבמה שעיברה באמבטי

פורסם: ב' ספטמבר 29, 2014 8:43 pm
על ידי סכינא חריפא
בנוב"י כ' שהולכים אחר שעת מיתה ואפילו כשבא עליה מחיים ונקלט הזרע לאחר מיתה.

Re: יבמה שעיברה באמבטי

פורסם: ב' ספטמבר 29, 2014 8:53 pm
על ידי חשבונות רבים
סכינא חריפא כתב:בנוב"י כ' שהולכים אחר שעת מיתה ואפילו כשבא עליה מחיים ונקלט הזרע לאחר מיתה.
זה נוב"י מוסכם?

Re: יבמה שעיברה באמבטי

פורסם: ב' ספטמבר 29, 2014 9:13 pm
על ידי מה שנכון נכון

Re: יבמה שעיברה באמבטי

פורסם: ב' ספטמבר 29, 2014 9:57 pm
על ידי תשבי
עד כמה שהספקתי לראות תפס שם כדבר פשוט שהזרעה אינה נחשבת להקמת שם, ואינם כבניו ולכאו' לפי"ז היה לו לומר שאם הניח בנים אלא ממבחנה וכדומה שעל אחיו לחלוץ את אשתו, ומאי שנא אם ההזרעה היא אח"כ או לפני כן, ועל דעתו של הנו"ב כותב לחלוק שם.

Re: יבמה שעיברה באמבטי

פורסם: ה' אוקטובר 02, 2014 2:54 pm
על ידי ר_חיים_הקטן
מתוך הספר "המקום מרחק" עמ"ס יבמות (דף לז.):
כתב בשו"ת נודע ביהודה (מהדו"ק אה"ע ס' ס"ט בסופו) ואפ' אם נקלט הזרע של המת אחר ג' ימים עדיין חייבת אשתו ביבום כיון דקרינא ביה "ובן אין לו" (דברים כה:ה) בשעת מיתה דהיינו אין לו בן ממש או עיבור רק זרע בתוך אשתו שעדיין לא נקלט עיי"ש. וע' ח' רבי שמעון שקופ (ס' ל') שכתב שזהו דבר זר ורחוק מאד.


(אפשר להוריד את הספר כאן: viewtopic.php?f=7&t=19369 )