יעקובי כתב:מה הקשר בין קבלת הוראות מרן לבין לחלוק על ראשונים?
יעקובי כתב:ולעצם דבריך, אינם נוגעים כ"כ לנידון כאן.
יעקובי כתב:אינני מבין, גם האשכנזים קיבלו הוראות השו"ע והרמ"א, ובדרך כלל נוהגים כדבריהם כידוע ולא חולקים עליהם בכדי,
זולת מקומות שהוכיחו גדולי הפוסקים בראיות מכריחות שלא כדבריהם.
האם יש הבדלי ספרדים/אשכנזים בהנ"ל?
מחשבה אחת כתב:יש הבדל יסודי ועקרוני בין "ספרדים" (היינו מרוקאים, עיראקים, כורדים, איראנים תימנים ושאר ירקות) ל"אשכנזים" (ליטוואקעס, פוילישע, גאליצייאנערס, הונגארישע, רומיינישע וחלופיהם). ההבדל מתבטא בכלל "הלכתא כבתראי" שנוקט הרמ"א כביקורת עקרונית נגד הבית יוסף בהקדמתו לדרכי משה. עיי"ש.
ובשל המחלוקת הגדולה בין החוקרים בעניין זה (תא שמע, הבלין, יובל, רפלד, ווזנר וכו') לא אסתכן באמירה כלשהי בעניין.
נהר שלום כתב:יעקובי כתב:מה הקשר בין קבלת הוראות מרן לבין לחלוק על ראשונים?
שמרן הוא אחרון הראשונים ואחריו לכולם אסור לחלק על ראשונים או עליו
אוצר החכמה כתב:לא הבנתי מדבריך מה הבדיקות שעשית, לי נראה שאין מי שמסתפק בזה שהבית יוסף הוא מהאחרונים ולא מהראשונים
אוצר החכמה כתב:כתבתי לך. איני יודע מה עשה אותו ספר בבדיקותיו, אבל הידיעה הפשוטה והמקובלת אצל כולם שהב"י הוא מן האחרונים היא המכריעה. גם אם תמצא מישהו שלא אומר כך (אני מתכוון לאחד האחרונים ולא לאחד מחברי הפורום) עדיין זה דבר פשוט שאין צריך ראייה.
נהר שלום כתב:מחשבה אחת כתב:יש הבדל יסודי ועקרוני בין "ספרדים" (היינו מרוקאים, עיראקים, כורדים, איראנים תימנים ושאר ירקות) ל"אשכנזים" (ליטוואקעס, פוילישע, גאליצייאנערס, הונגארישע, רומיינישע וחלופיהם). ההבדל מתבטא בכלל "הלכתא כבתראי" שנוקט הרמ"א כביקורת עקרונית נגד הבית יוסף בהקדמתו לדרכי משה. עיי"ש.
ובשל המחלוקת הגדולה בין החוקרים בעניין זה (תא שמע, הבלין, יובל, רפלד, ווזנר וכו') לא אסתכן באמירה כלשהי בעניין.
אוצר החכמה מה דעתך על זה?
נהר שלום כתב:מחשבה אחת כתב:יש הבדל יסודי ועקרוני בין "ספרדים" (היינו מרוקאים, עיראקים, כורדים, איראנים תימנים ושאר ירקות) ל"אשכנזים" (ליטוואקעס, פוילישע, גאליצייאנערס, הונגארישע, רומיינישע וחלופיהם). ההבדל מתבטא בכלל "הלכתא כבתראי" שנוקט הרמ"א כביקורת עקרונית נגד הבית יוסף בהקדמתו לדרכי משה. עיי"ש.
ובשל המחלוקת הגדולה בין החוקרים בעניין זה (תא שמע, הבלין, יובל, רפלד, ווזנר וכו') לא אסתכן באמירה כלשהי בעניין.
אוצר החכמה מה דעתך על זה?
נהר שלום כתב:אחד שטרנבוך. שמעתם עליו? שטרנבוך הזה, חיבר ספר נגד אלה שהולכות עם מטפחת. אלא צריך ללכת עם פאה. איזה שוטה! איזה בהמה! הוא הופך דברי אלוקים חיים. כל הפוסקים אומרים שזה אסור, והוא אומר לא, זה מותר. זה בן אדם לא נורמלי. פעם אחת דיברו עם הרב שך עליו, 'תראה מה שהוא כותב', אמר: מה אני אעשה? זה משיגנע זה.
אפרקסתא דעניא כתב:מנהלים,
החמה כבר בראשי האילנות...
איש גלילי כתב:נהר שלום כתב:מחשבה אחת כתב:
אוצר החכמה מה דעתך על זה?
ומה דעתך על זה?נהר שלום כתב:אחד שטרנבוך. שמעתם עליו? שטרנבוך הזה, חיבר ספר נגד אלה שהולכות עם מטפחת. אלא צריך ללכת עם פאה. איזה שוטה! איזה בהמה! הוא הופך דברי אלוקים חיים. כל הפוסקים אומרים שזה אסור, והוא אומר לא, זה מותר. זה בן אדם לא נורמלי. פעם אחת דיברו עם הרב שך עליו, 'תראה מה שהוא כותב', אמר: מה אני אעשה? זה משיגנע זה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 359 אורחים