בברכה המשולשת כתב:כמדומנישיש מקורות שעל הגויים ימש"ו תמיד יש רוח רעה
בברכה המשולשת כתב:כמדומנישיש מקורות שעל הגויים ימש"ו תמיד יש רוח רעה
מלח הארץ כתב:בברכה המשולשת כתב:כמדומנישיש מקורות שעל הגויים ימש"ו תמיד יש רוח רעה
אם אתה מכנה את כל הגוים ימח שמם אז אל תבוא בטענות אם גם הם ירצו למחות את שמך.
מה שנכון נכון כתב:ע"ע לב חיים למהר"ח פלאגי ח"א סימן סח וח"ג סימן ו. [והביא שם מהזוהר בראשית רכ ע"א].
ואבן ישראל ח"ז סימן א.
יאיר כתב:מלח הארץ כתב:בברכה המשולשת כתב:כמדומנישיש מקורות שעל הגויים ימש"ו תמיד יש רוח רעה
אם אתה מכנה את כל הגוים ימח שמם אז אל תבוא בטענות אם גם הם ירצו למחות את שמך.
אכן ועיין אבות ג, יד.
ואף שאמר חביב האדם, אין זה כולל כל מין האדם, כי כבר אמרו ז"ל כי אתם קרוים אדם ואין האומות קרוים אדם, כאלו שלימות הבריאה שהוא לאדם בפרט, הוא לישראל לא לאומות, כאשר בארנו פעמים הרבה, מה שישראל בפרט נקראים אדם, והוא דבר ברור מאד. ואף כי מעלה זאת אינה רק לישראל בלבד, אמר על זה חביב האדם ולא אמר חביבין ישראל, וזה כי הפרש גדול יש, אף כי גם מעלה זו היא לישראל בפרט, מ"מ יש צורת אדם באומות ג"כ, רק שעיקר צורת אדם לא נמצא באומות, מ"מ נמצא הצלם הזה אצל שאר אומות, רק שאינו נחשב לכלום ולכך לא אמר חביבין ישראל שנבראו בצלם אלהים. ועוד כי כאשר נברא האדם היה מעלה זאת לאדם ולנח אף כי אינם בשם ישראל נקראים ואם אחר שבחר השי"ת בישראל נתמעט הצלם הזה אצל האומות, מ"מ הצלם האלהי הוא שייך לאדם במה שהוא אדם ודבר זה מבואר
מה שנכון נכון כתב:דברי המהר"ל בדרך החיים שם.ואף שאמר חביב האדם, אין זה כולל כל מין האדם, כי כבר אמרו ז"ל כי אתם קרוים אדם ואין האומות קרוים אדם, כאלו שלימות הבריאה שהוא לאדם בפרט, הוא לישראל לא לאומות, כאשר בארנו פעמים הרבה, מה שישראל בפרט נקראים אדם, והוא דבר ברור מאד. ואף כי מעלה זאת אינה רק לישראל בלבד, אמר על זה חביב האדם ולא אמר חביבין ישראל, וזה כי הפרש גדול יש, אף כי גם מעלה זו היא לישראל בפרט, מ"מ יש צורת אדם באומות ג"כ, רק שעיקר צורת אדם לא נמצא באומות, מ"מ נמצא הצלם הזה אצל שאר אומות, רק שאינו נחשב לכלום ולכך לא אמר חביבין ישראל שנבראו בצלם אלהים. ועוד כי כאשר נברא האדם היה מעלה זאת לאדם ולנח אף כי אינם בשם ישראל נקראים ואם אחר שבחר השי"ת בישראל נתמעט הצלם הזה אצל האומות, מ"מ הצלם האלהי הוא שייך לאדם במה שהוא אדם ודבר זה מבואר
אך הרבה חולקים.
מלח הארץ כתב:דברי מהר"ל מעורפלים ולא ברור איך פירש המשנה. ומה שאמר 'אינו נחשב לכלום' הרי זה סותר דברי המשנה 'חביב אדם', ולא שייך לומר אינו נחשב לכלום על מה שהמשנה מכנה 'חביב'.
בכל מקרה מכאן ועד לאמירה ימח שמו על כל מין האדם באשר הוא הדרך רחוקה מאד, ואין ספק שזה מגיע מרשעות וטפשות.
יאיר כתב:א.אם אין לכבודו מקור לכך, אאמין שפרשנות שלו היא.
ג.אם כך מהיכן יהיו 2800 עבדים לכל לובש ציצית? אא"כ נאמר שזהו עדיין חלק מהתיקון.
ד.א"א לבוא עם "יעויין ב..", "יעויין ב.." ועוד של דעת יחיד (ושעדיין לא ברורה כל עוד לא הובאה כאן או נקראה ע"י אחר) ולהכריע דברים כאלו לא סבירים עפ"י זה בלבד.
לומר על אנשים שהצילו אלפי או מאות יהודים או אנשים שלא פגעו בשום יהודי כהוא זה בשום צורה שהיא ורק בגלל שאותו אדם נולד גוי לומר עליו ימש"ו הוא לא דבר סביר והגיוני כלל.
מלח הארץ כתב:יאיר
עד למדרש של העבדים והציציות הוצרכת להגיע?
והלוא דבר זה מלא בספרי נביאים מפה אל פה [נכון יהיה הר בית ה' ונהרו אליו כל הגוים, ונלוו גוים רבים אל ה', וכן בלי סוף]
וכנראה ברנש זה המכונה בברכה המשולשת גם לא אומר עלינו לשבח ואינו יודע שאנו מתפללים כל יום 'לתקן עולם במלכות שדי וכל בני בשר יקראו בשמך'.
מה שכתבתי שדברי מהר"ל אינם מובנים הוא בעיקר משום שאם עיקר כוונת המשנה היא על ישראל אז יש כאן כפילות מיותרת.
ויעויין בתפארת ישראל שם שהאריך בשבחם של הגוים ותקוני העולם שעשו.
סכינא חריפא כתב:בכל אופן הרב בברכה המשולשת הוא ת"ח ויש לכבדו יותר מן הגויים אשר אתה מקנא לכבודם.
תשבי כתב:אך שמעתי מהמשגיח באנגל שהוא נוטל ידיהם מידי בוקר
מלח הארץ כתב:דברי מהר"ל מעורפלים ולא ברור איך פירש המשנה. ומה שאמר 'אינו נחשב לכלום' הרי זה סותר דברי המשנה 'חביב אדם', ולא שייך לומר אינו נחשב לכלום על מה שהמשנה מכנה 'חביב'.
בכל מקרה מכאן ועד לאמירה ימח שמו על כל מין האדם באשר הוא הדרך רחוקה מאד, ואין ספק שזה מגיע מרשעות וטפשות.
מלח הארץ כתב:יאיר
עד למדרש של העבדים והציציות הוצרכת להגיע?
והלוא דבר זה מלא בספרי נביאים מפה אל פה [נכון יהיה הר בית ה' ונהרו אליו כל הגוים, ונלוו גוים רבים אל ה', וכן בלי סוף]
וכנראה ברנש זה המכונה בברכה המשולשת גם לא אומר עלינו לשבח ואינו יודע שאנו מתפללים כל יום 'לתקן עולם במלכות שדי וכל בני בשר יקראו בשמך'.
מה שכתבתי שדברי מהר"ל אינם מובנים הוא בעיקר משום שאם עיקר כוונת המשנה היא על ישראל אז יש כאן כפילות מיותרת.
ויעויין בתפארת ישראל שם שהאריך בשבחם של הגוים ותקוני העולם שעשו.
המעיין כתב:עושה רושם שלשיטתך, אם כי לא כתבת את זה בפירוש אבל מבין ריסי עיניך בכל מיני הודעות שלך ניכר כי הגויים חביבין יותר מהמקובלים..
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 441 אורחים