בגמ' יבמות דף כ"א ע"ב וכ"ב ע"א: א"ל רב הלל לרב אשי לדידי חזיא לי שניות מר בריה דרבנא וכתיבן שיתסרי לאיסורא וכו' והא מכל מקום לדידי חזיין לן דכתיבן לאיסורא אמר ליה וליטעמיך אי הוה כתיב להיתירא מי הוות סמכת עלייהו דמר בריה דרבנא מי חתים עלייהו השתא נמי דכתיב לאיסורא לאו מר בריה דרבנא חתים עלייהו
אך טעות נפוצה עד למאוד היא בין מחברי הספרים, ואפי' מרן הב"י כתב כן בתו"ד, והרבה מהם מציינים נמי להגמ' ביבמות דף כ"ב ע"א, בעוד שבגמ' שם מבואר בהדיא ד'לאו מר בריה דרבנא חתים עלה', וא"א לתלות בשינויי גירסאות כיון דבסוגיא שם מבואר דרב אשי עצמו אמר שם לתלמידו לאו מר בריה דרבנא חתים עלה, ואין מסתבר שיאמר כן על מגילה שנמצאה ומיוחסת למר בריה.
בקיצור: הנוסח 'לאו מר בר אשי חתים עלה' הרי לאו מר בריה דרבנא חתים עלה...
מצו"ב קובץ תוצאות בבר אילן, ומובטחני באוצר החכמה שיביא עוד כאלו לאלפים ולרבבות.