עמוד 1 מתוך 1
ברכת החמוציות
פורסם: ג' אוגוסט 12, 2014 5:44 pm
על ידי רחמים
מישהו ראה בספרים?
Re: ברכת החמוציות
פורסם: ג' אוגוסט 12, 2014 6:09 pm
על ידי בברכה המשולשת
זה לא פשיטא שזה העץ?
Re: ברכת החמוציות
פורסם: ג' אוגוסט 12, 2014 7:41 pm
על ידי רחמים
כנראה שלא, באוצר החכמה לא מצאתי כלום על זה, אבל בגוגל מצאתי את
זה ואת
זה.
Re: ברכת החמוציות
פורסם: ג' אוגוסט 12, 2014 8:21 pm
על ידי מי נהר
בספר "וזאת הברכה" (בלוח שבסופו, ערך "חמוציות") כותב שברכתו האדמה. ומביא שם בהערה בשם ספר ותן ברכה ח"ב עמ' 294 שכתב כן בשם הגרשז"א.
Re: ברכת החמוציות
פורסם: ג' אוגוסט 12, 2014 9:10 pm
על ידי בברכה המשולשת
למה?
(ועכשיו נזכרתי שבאמת לא אכלתי חמוציות לבדן אי פעם, אלא רק בתוך סעודה בתוך סלט ויחד עם פת ממש)
Re: ברכת החמוציות
פורסם: ה' אוגוסט 14, 2014 10:40 pm
על ידי אוהב אוצר
האדמה גמור ללא שום פקפוק, מי שאומר אחרת, לא מכיר את הצמח.
זה שיח לכל דבר.
Re: ברכת החמוציות
פורסם: ה' אוגוסט 14, 2014 10:48 pm
על ידי נהר שלום
מה זה חומציות?
Re: ברכת החמוציות
פורסם: ה' אוגוסט 14, 2014 10:54 pm
על ידי רחמים
גרגרי יער קטן, אדום, הנמכרים בחניות דומים לצימוקים
Cranberries בלע"ז
Re: ברכת החמוציות
פורסם: ה' אוגוסט 14, 2014 11:05 pm
על ידי אוהב אוצר
לידיעה הכללית: מוצר זה הינו מוחזק ללא חרקים [של כל החברות] כך שאפשר להעדיף אותו על פני צימוקים שאתם יש הרבה בעיות.
Re: ברכת החמוציות
פורסם: א' אוגוסט 17, 2014 10:06 am
על ידי רחמים
אוהב אוצר כתב:האדמה גמור ללא שום פקפוק, מי שאומר אחרת, לא מכיר את הצמח.
זה שיח לכל דבר.
מה זה אומר 'שיח לכל דבר'
האם עצו כלה בחורף ויוצא מחדש בקיץ מהשורש?
האם הוא גבוה מג' טפחים?
ומה דעתך על התאור הזה?
- העתקה.png (14.96 KiB) נצפה 3439 פעמים
הנה כמה דוגמאות וכללים מהחיי אדם חלק א כלל נא
לא נקרא עץ אלא מה שנשאר הענף גם בחורף, ואחרי זה מוציא עליו מן ענף זה שנשאר ואפילו הוא דק רק כגבעול של פשתן. אבל אם כלה כל הענף ולא נשאר רק השורש מה שהוא טמון בארץ, אף על גב שנתקשה הענף כמו עץ בימות החמה, כיון שכלה לגמרי בחורף, לא נקרא עץ כלל. ואמנם יש מינים שהענף כלה לגמרי בימות החורף ומכל מקום נשאר מן השורש למעלה בקרקע כמו פאזימקעש הגדלים בגנות, על אלו, הפוסקים מחולקים אם נקרא פרי עץ או לו. ולכן פאזימקעש (בל"א ערדבערין) וכיוצא בהן, אף על פי שגדלים על גבעולין גבוהין כמין אילן, רק בחורף נכמשין אלו הגבעולין, ולשנה יוצא מן השורש גבעולין אחרים, מברכין בורא פרי האדמה. ובדיעבד שבירך על אלו מינין בורא פרי העץ, יאכל א' כדי שלא יברך בודאי ברכה לבטלה, אבל לא יאכל יותר עד שיברך על דבר אחר שברכתו בורא פרי האדמה או דבר שברכתו שהכל. ופאזימקעש שגדלים ביערים, פשיטא דאסור לאכול יותר עד שיברך על דבר אחר. ומה שגדל על אילנות קטנות אף שגבהן פחות מג' טפחים כמו יאגדעס שחורים, כתב המ"א לברך בורא פרי העץ. והעולם נוהגין לברך בורא פרי האדמה, דלא חשיבי כל כך פרי. ועל אגרעס [ירק חריף] (ובל"א קאסטהרבערן), אף שגדילים על קוצים, נהגו העולם לברך בורא פרי העץ. אבל על פרי אדום שגדל על קוצים וקורין בל"א "האן פוטין" וכל שכן על מיני פלומין [שזיפים] וקירשין [דובדבנים] שגדל על אטדים וקורין בל"א שלוים קערשין ובלשון פולין פיאניצעס, מברכין שהכל, שאינן חשובין וגם שגדלים על אטדים. ועל מאלינש, כתב הט"ז לברך בורא פרי האדמה. ואני ראיתי בעיני שהראו לי העצים שגדלים עליהם והם אילנות ממש ומתקיימים כמה שנים, ואם כן אין ספק שמברכין בורא פרי העץ (סימן ר"ג):
Re: ברכת החמוציות
פורסם: ד' אוגוסט 20, 2014 12:39 am
על ידי שיבר
בקובץ של חסידי באיאן בביתר מובאת תשובתו של הרב אולמן מהעדה החרדית, בו כותב שלאחר חקירת הענין ובדיקת חמוציות טבעיות הוחלט כי יש לברך עליהם בפה"ע.
Re: ברכת החמוציות
פורסם: ד' אוגוסט 20, 2014 10:19 am
על ידי אפרקסתא דעניא
אפשר סריקה?