בס"ד
ידוע הדבר וכן למדנו במסכת תענית ת"ח אינו רשאי לישב בתענית מפני שממעט במלאכת שמים, וכן נפסק להלכה (או"ח סי' תקע"א ס"ב) תלמיד חכם אינו רשאי לישב בתענית, מפני שממעט במלאכת שמים, אלא אם כן כשהצבור מתענים שלא יפרוש עצמו מהם; ומלמדי תינוקות דינם כת"ח. ובמ"א אברהם כת' דאם יש להם (לת"ח) עונות ידועים מותר להם להתענות, ומובא באחרונים (הגרע"א ובמשנ"ב בשם ברכ"י ועוד) דמלמדי תינוקות אסור להתענות אפילו אם יש להם עוונות ידועים ורוצים לכפר.
וכאן הבן שואל מה הדין בתענית חלום למלמדי תינוקות, האם נאמר דהוי כמו תענית על עונות ידועים שאסור דממעט במלאכת שמים וגוזל את הבריות, או שמא י"ל דכמו שמצאנו שמותר להתענות בשבת תענית חלום (וצריך תעניתא לתעניתא) חזינן מהתם דהוי תענית יותר חמור משאר תעניתים שאסור בשבת כך גם בתענית חלום דצריך להתענות דווקא היום.
אשמח לקבל תשובה עם מקור (אם יש כזה).